• mickis65

BF Maj 2012

Hej!

Har precis plussat efter ett frysförsök via IVF. Om allt går vägen väntas bebis 9 maj...

Nån som vill följas åt?

Just nu känns allt så overkligt...

• Svar på tråden BF Maj 2012
  • K1978

Hej tjejer, det är så här i tråden hur går det för er????? Några har fått tråkiga besked, ledsen för er skull :( men hur går det för er andra???ag!!!!!

Igår gjorde vi KUB-test slutgiltigt svar kommer inom en v. men på ultraljudet såg allt jättebra ut!

Tänk att för bara några veckor sedan såg liten ut som en räka. Nu var det en bebis vi fick se, iallafall enligt mig om än bara dryga 6 cm lång. Liten sparkade mot livmoderväggen, viftade med armarna, svalde och sög på tummen och vi såg  fem fina fingrar Hjärta helt underbart var det.

Någon mer som gör/gjort KUB ultraljud i vecka 13???

Jag var så nervös innan, även om jag fortfarande är dödstrött & lite halvt illamående. Magen börjar komma fram med, drog på mitt tajta träningslinne när jag skulle iväg till gymmet häromdagen men nu var det en kula som inte gick att dra in längre :D det får bli pösiga kläder nu.

& så ska jag byta jobb igen! Det känns som att bara vi blev gravida så går allt i livet lekande lätt. Nu har jag fått mitt drömjobb och det efter 5 veckor på nytt jobb, tacksamt nog kunde de släppa mig eftersom jag går på upplärning där jag är :)

• villsågärna38
    K1978 skrev 2011-11-09 09:47:32 följande:

Hej tjejer, det är så här i tråden hur går det för er????? Några har fått tråkiga besked, ledsen för er skull :( men hur går det för er andra???ag!!!!!

Igår gjorde vi KUB-test slutgiltigt svar kommer inom en v. men på ultraljudet såg allt jättebra ut!

Tänk att för bara några veckor sedan såg liten ut som en räka. Nu var det en bebis vi fick se, iallafall enligt mig om än bara dryga 6 cm lång. Liten sparkade mot livmoderväggen, viftade med armarna, svalde och sög på tummen och vi såg  fem fina fingrar Hjärta helt underbart var det.

Någon mer som gör/gjort KUB ultraljud i vecka 13???

Jag var så nervös innan, även om jag fortfarande är dödstrött & lite halvt illamående. Magen börjar komma fram med, drog på mitt tajta träningslinne när jag skulle iväg till gymmet häromdagen men nu var det en kula som inte gick att dra in längre :D det får bli pösiga kläder nu.

& så ska jag byta jobb igen! Det känns som att bara vi blev gravida så går allt i livet lekande lätt. Nu har jag fått mitt drömjobb och det efter 5 veckor på nytt jobb, tacksamt nog kunde de släppa mig eftersom jag går på upplärning där jag är :)

Hej hej! Stort grattis till lyckat NUPP-ultraljud!!! Vi gör NUPP:en till veckan, går in i v.13 imorgon. Mår rätt ok sen några dagar tillbaka,inte lika trött och illamående längre. Hoppas också få se en liten sötnos i magen på torsdag. Kram
  • K1978
    villsågärna38 skrev 2011-11-13 12:47:39 följande:
    Hej hej! Stort grattis till lyckat NUPP-ultraljud!!! Vi gör NUPP:en till veckan, går in i v.13 imorgon. Mår rätt ok sen några dagar tillbaka,inte lika trött och illamående längre. Hoppas också få se en liten sötnos i magen på torsdag. Kram

Tack {#emotions_dlg.flower} hoppas det går lika bra för dig. Fick bra resultat på KUB 1:20000. Känner mig också piggare nu, skönt att det också släpper, orkar äntligen träna igen :) KRAM
  • Aquarius 02

Hej! hur går det för er? har ni varit på RUL ännu och hur gick det? jag har tid för RUL imorgon, ska bli så spännande:)

• K1978

Hej, är går det bra.....förutom att ryggen håller på att gå av Gråter gissar att det är foglossning, jag har trots mycket träning lätt för att få ryggskott, och nu börjar ryggen göra mer och mer ont på kvällarna. Att inte kunna röra på mig som jag är van vid är lätt frusterande. Tröttheten håller i sig med, nytt jobb som anestesisjuksköterska och den mörka årstiden som gör att jag bara får chans dagsljus på helgen (om ens då :) ) gör väl sitt. Men man är väl lycklig för det Drömmer 

Hur gick det för dig på RUL????

Vi har tid för RUL imorgon :) Känner lite ilningar, fladder i livmodern. Det var ett väldans liv på KUB-ultraljudet jag hoppas det är det jag känner!

• villsågärna38

Hej! Hur har det gått för er på era RUL? Vi gjorde ju NUPP för några veckor sen, gick jättebra. Risken var 1 på 20 000 och vårt RUL har vi om två veckor. Kramar

• K1978

Grattis villsågärna38! Vi fick samma resultat på KUB/Nupp :) RUL gick jättebra, allt såg fint ut, den här gången var det en lite mindre aktiv bebis jmf. med KUB.testet då den låg och sparkade hela tiden. Barnmorskan försökte puffa igång den men navelsträngen låg mellan benen så det gick inte att se vilket kön det var. De brukar ju inte berätta men vi kände barnmorskan och hade det bara gått så hade vi fått veta Drömmer jag tror att det är en tjej hmmm

Kommer göra könsultraljud längre fram, kul att få se bebis en gång till om inte annat Hjärta 

BF datum är ju redan fastställt men det var ändå kul att måtten bara diffade med en dag, enl. RUL den 18:e maj fastställt BF enligt IVF-kliniken är 19:e Maj. Bebis ligger alltså perfekt i tillväxtkurvan Glad

Aquarius hur gick det för er????

Lycka till med RUL!!

• Aquarius 02

Hej!
    Det gick bra på RUL i torsdags, vi är så glada, förstås
    BF 17 maj enl MVC och 15 maj enl RUL.
    Vi ville gärna kolla kön också. Först ville lillen inte visa men efter lite puffande så kunde barnmorskan och vi se att det (sannolikt) är en liten kille därinne
    Nu börjar magen synas mer och mer. Mår bra just nu, så skönt när den första tidens illamående gått över. Hade en period efter det där jag hade huvudvärk och migrän med kräkningar men det har gått över nu också.
    Så mysigt nu också när man börjar känna små puffar inne magen:)
    Lycka till alla härinne med era RUL!

• villsågärna38

Oh va spännande och stort grattis till er att allt såg bra ut Aguarius och Kia!!!

Kia - Vilken liten filur som hade navelsträngen mellan benen också, ha, ha!!!

Vi har ju vårat RUL om 1,5 vecka och längtar. Tycker att jag känner vår lilla Bubbla emellanåt som ett litet fladder så jag hoppas så innerligt att den lilla fortfarande lever där inne och är frisk. Vad det blir för kön spelar ingen roll alls men vi har bestämt oss för att vi vill veta det. I Stockholm får man välja om man vill veta eller ej. Vi ska göra vårt RUL på 18+2 - vilken vecka var ni i då ni gjorde RUL:et?

Kram

Svar på tråden BF Maj 2012