• mickis65

BF Maj 2012

Hej!

Har precis plussat efter ett frysförsök via IVF. Om allt går vägen väntas bebis 9 maj...

Nån som vill följas åt?

Just nu känns allt så overkligt...

• Svar på tråden BF Maj 2012
  • rallyrut

Hej!

Hänger gärna med här, plussade igår! är enl uträkning i vecka 5 Glad Vi har under våren och sommaren kämpat genom ivf och FET för att hoppas kunna få ett syskon till vår son som är 2 år. Nu funkade det på andra ivf försöket. Såå glad!
    Vi har inte berättat för någon nu under tiden som vi har hållt på med försöken och inte heller nu när vi fått ett plus! Avvaktar tills efter VUL. Som blir i början på okt. 

Är så tacksam och glad att vi verkar få chansen att blir föräldrar en gång till! Och att vår son kan få möjlighet att bli storebror.

Såg ni skrivit om träning, här är det neddragning på träningen, går långa promenader dagligen och jagar 2 åringen det får räcka just nu. Vill inte riskera att träna för hårt. Har under sommaren tränat mer men i samband med senaste ruvningen dragit ner helt. Inget gym eller annan fys. Njuter av promenader och vila. Kanske träna lite mer efter vecka 12 om allt är ok.

• mickis65

Aquarius2 Jag vill göra kub så ska ta blodprov 5 oktober för det. är splittrad i frågan för vet inte vad jag gör om det visar nåt. Kämpat så hårt för att bli gravid. Men bättre att veta tror jag. Är 35 år så. Hur tänker ni omkring det?

• moii

Jag har inte bestämt mig KUB kan tydligen vara missvisande vid ivf - har något med hormonhalter att göra men jag vet inte exakt hur så jag är rädd för att oroa mig mer än nödvändigt. I am the worrying kind (har varit på gynakuten idag) så jag vet inte ännu. Ska ta ställning efter hälsoutbildningen tänkte jag jag är ju över 35 också dessutom...

• Aquarius 02

Grattis Rallyrut:, vad kul att ni ska få ett syskon-)

Ang KUB så tror jag inte vi kommer göra det men har inte bestämt riktigt än. Har ju lite tid kvar att fundera. I Uppsala erbjuds tydligen alla att göra KUB fast om man är under 35 får man betala självkostnadspris 1500 kr. (Jag är 29 år.)

Har en bekant som gjorde ett KUB-test under graviditeten och de fick tydligen inte så jättebra siffror. De oroade sig förstås, men barnet föddes helt friskt i alla fall..Frågan är om det är värt det, men det kan ju å andra sidan vara ett sätt vara bra att förbereda sig..
    Tänker också så att man har ju kämpat länge och det ska verkligen mycket till för att jag ska överväga avbryta en graviditet..
    Usch har insett att det finns mycket att hitta att oroa sig över när man är gravid..:(

Moii: oj hoppas det inte var något allvarligt när du åkte in på gynakuten?!

• moii

Alltså lite blödning var det ju och med tanke på alla försök i bagaget och ökad risk för mf vid ivf osv blev jag orolig och tyckte att jag fick ondare och ondare. Vilket jag nog inte fick egentligen. Jag har blött pyttelite idag igen men nu känner jag mig inte lika orolig alls. Jag är väl en sådan som gör det kanske helt enkelt.

• villsågärna38

Hej!
    Hakar också på er här i tråden. Testade positivt idag, BF 27/5 Jag och maken har försökt få barn i många år, gjort flera ivf:er, fått missfall, fått konstaterat att mina ägg inte funkar, gått vidare till äggdonation, gjort flera försök och fått missfall även där, nu senast i april i år. Vi hoppas så innerligt att det är vår tur nu men är sktiskraja samtidigt som vi är superglada. Håll tummarna!!! Stora kramar till alla er andra här och stort grattis till era graviditeter

• Aquarius 02

Grattis Villsågärna38! håller tummarna. Klart att det kommer gå bra

Hur mår ni alla nu och vilken vecka är ni i? har ni mycket symptom?

Jag är i vecka 7 den här veckan. Det enda symptomet som jag har konstant är ömma bröst.
    Vissa dagar kan jag känna lite íllamående, och trötthet på kvällarna men inte så farligt.
    Brukar behöva gå upp och kissa på nätterna 1-2 gånger vilket jag inte brukar i vanliga fall. Tycker att det drar/sticker litegrann i magen ibland. Får en del finnar också :-/
    Har inte något direkt problem med maten, äter ungefär som vanligt. Jag har gått upp 1 kilo sen jag plussade, det har nog att göra med att jag dragit ner på träningen på gymmet....

• villsågärna38
    Aquarius 02 skrev 2011-09-24 18:06:15 följande:
    Grattis Villsågärna38! håller tummarna. Klart att det kommer gå bra

Hur mår ni alla nu och vilken vecka är ni i? har ni mycket symptom?

Jag är i vecka 7 den här veckan. Det enda symptomet som jag har konstant är ömma bröst.
    Vissa dagar kan jag känna lite íllamående, och trötthet på kvällarna men inte så farligt.
    Brukar behöva gå upp och kissa på nätterna 1-2 gånger vilket jag inte brukar i vanliga fall. Tycker att det drar/sticker litegrann i magen ibland. Får en del finnar också :-/
    Har inte något direkt problem med maten, äter ungefär som vanligt. Jag har gått upp 1 kilo sen jag plussade, det har nog att göra med att jag dragit ner på träningen på gymmet....
    Tack Jag är bara i v.5 så jag har inga andra symtom än att jag somnar innan 10 varje kväll. Skönt att du inte mår så illa, hoppas slippa det jag med. Kram
  • K1978
    moii skrev 2011-09-25 17:21:29 följande:
    jag önskar så att jag hörde till den här tråden fortfarande, jag önskar det så att det gr ont men allt har slutat i ett missfall och jag hör inte längre hit. :(

åh nej Rynkar på näsan kan inte ens föreställa mig hur du mår....hoppas du orkar kämpa vidare. Kramar
Svar på tråden BF Maj 2012