• mickis65

BF Maj 2012

Hej!

Har precis plussat efter ett frysförsök via IVF. Om allt går vägen väntas bebis 9 maj...

Nån som vill följas åt?

Just nu känns allt så overkligt...

• Svar på tråden BF Maj 2012
  • K1978

Tack och grattis till dig med Aquarius 02!!!!

Ultraljudet ska bli jättespännande :) Klart du Inte inbillar dig Glad jag mår ruskit illa inemellan

• mickis65

Till mig sa dom att en del väntar till efter första UL andra tar det före. Många mvc bokar in ett första besök vid v 6-7 för att gå igenom kostråd etc. Och ett andra för prover etc i v 8-9. Men är det inte "svårt att få plats" skulle jag nog ha väntat tills efter UL. Kommer ju dock att vara i v 9 då så hög tid att ha en kontakt med mvc för att hinna göra ett KUB om man vill det...

• Aquarius 02

Idag har jag bokat tid för inskrivning hos MVC! det blir den 11 oktober. Några dagar efter UL.

Hur gör ni förresten med träning? (om ni brukade träna innan). Innan jag plussade brukade jag träna 3 dagar i veckan; aerobics och gym.
    Jag har varit o tränat första gången nu sen jag plussade. Lite nojig även som det säkert inte är någon fara. (men med IVF och ett missfall bakom sig så känns det som man inte kan vara nog försiktig...)

• K1978

Aquarius: Jag brukade styrekträna 4-5 pass i veckan + kondition, hade precis kommit igång med lite mer kondidionspass som step up och body combat innan vi plussade Glad dock tog jag det mycket lugnare under ruvningen, var trött efter jobbet och gjorde lite mer det jag kände för istället för att pressa mig själv till gymmet som jag faktist gör annars.

Jag är inte den som väntar in motivationen utan har väldigt hög diciplin när det har gällt gymträning och tycker alltid att det är jätteskönt när jag väl kommer till gymmet och har kommit igång.

Nu ska man ju kunna träna som vanligt säger de, men den första tiden känns som lite småkänslig ändå och större risk för missfall kommer jag ta det jättelugnt, långpromenader och lätt lätt gymträning har jag tänkt.

Men jag har trots allt sett många gravida av såväl instruktörer som utövare som kör stentuff träning med spinning, step up och gym så långt som in i sista veckan Skrattande För min egen del känns det lite överdrivet.

Men en vältränad kropp kommer göra förlossning och återhämtning mycket lättare. (Jag har jobbat på både förlossning och BB tidigare Solig )  Så jag kommer definitivt komma igång med träningen snart men utan att sträva efter utveckling, nu blir det underhåll av kroppen istället.

Lägsta plattan på step-upen och lättare vikter och högre reps i gymmet. Man ska ta det lugnt med knäböj och annat som påfrestar bäckenet iaf. när man börjar bli större.

men som sagt har du nu dessutom ett missfall bakom, ta det lugnare det är ju väldigt mycket på spel Gravid

kram

• sann80

Grattis till er alla!! Visst är det roligt och en enorm lättnad att äntligen ha plussat!!!! Vi plussade den 10/9 på ett frysförsök! och har UL den 29/9 precis som ni andra skriver så vill jag bara att tiden ska gå fort nu så man får se att allt ser bra ut där inne i magen! Blir så nojjig över en massa saker men försöker att inte oroa mig utan njuta av att det äntligen har hänt!!
    Jag har ganska mycket yrsel till och från och en hel del mensvärk just nu, är svårt att dölja för kollegor när yrselattakerna kommer :) men det är det värt!!

Kram kram

• K1978

Sann80: GRATTIS!!!  

Lättnaden är enorm jag ska börja ett nytt jobb om tre veckor och helt plötsligt känns det så enkelt, var betydligt mer orolig tidigare när jag inte visste hur det skulle gå och om jag skulle börja där helt tokdeppig. Ingen hit!

Jag mår illa och har molande känsla i livmodern av och till. Tycker det känns annorlunda jmf. med mensvärk vilket är skönt! Lite yr är jag också, jag har inte det högsta blodtrycken från början heller och är 180 cm lång, det blir lite snurrigt ibland.

Tjejer har ni berättat för era närmaste??? Vi har berättat för våra familjer och nära vänner som vet vad vi gått igenom redan det känns skönt och det blev lika glada som vi Glad

kram 

• moii

hej

jag har otroligt och osannolikt också fått ett pluss på mina stickor för en vecka sedan. Nu är jag lite osäker på om man räknar som vanligt när man räknar ut bf-datum eller hur man gör, mens har jag liksom inte koll på när den skulle ha kommit efter lång nedregleringsfas och många sprutdagar.Så hur har ni räknat?

• K1978
    moii skrev 2011-09-15 21:59:31 följande:
    hej

jag har otroligt och osannolikt också fått ett pluss på mina stickor för en vecka sedan. Nu är jag lite osäker på om man räknar som vanligt när man räknar ut bf-datum eller hur man gör, mens har jag liksom inte koll på när den skulle ha kommit efter lång nedregleringsfas och många sprutdagar.Så hur har ni räknat?
    Hej och grattis till PLUS Glad

Jag räknar från min senaste mens första dag, vilket var 14:e Augusti. Men så har jag regelbunden mens och ÄL med och jag är gravid efter frysåterföring i naturlig cykel så det är lite lättare att räkna ut.

Men du borde räkna 12-13 dagar bakåt från den dagen du tagit ÄL-sprutan eftersom man ägglossar 36 h efter man tar den....
  • mickis65

Eftersom man vet när befruktningen skedde så räknar man utifrån det. Exempelvis i mitt fall. Vi fick tillbaka ett embryo 19 augusti i naturlig cykel. Det var ett 2 dagar gammalt embryo, dvs befruktning "skedde " 17/8. Alltså v 2+1.  Räknar man då med 28 dagars cykel så ska jag räkna mensens första dag 14 dgr tidigare, dvs den 3:e augusti. (i praktiken var den 29:e juli). Skulle jag räkna från 29:e juli skulle det bli fel.

• Aquarius 02

Grattis till plusset Sann80 och och Moii!

Kia78: jag håller med om din filosofi om träningen under graviditet. Jag ska också försöka hålla igång men lite lugnare tempo.
    Grattis till nya jobbet  förresten:)
    VI har inte berättat för familjlen ännu, tänkte försöka hålla det hemligt till efter VUL åtminstone. Men man håller ju på att spricka av glädje så man vill ju gärna berätta för alla! Bara ett par av de närmsta kompisarna vet ännu.

Mickis65: har du tänkt göra KUB och/eller andra kontroller? jag fick hem papper med posten från MVC med massa info. Är lite fundersam... RUL ska vi förstås göra i alla fall.                                                                            Hur tänker ni andra om kontrollerna för fosterdiagnostik som man kan välja att göra?

Svar på tråden BF Maj 2012