• Mila11

Funkar röda kläder på en pojke?

Hejsan!

Undrar vad ni tycker om den röda färgen? Tycker ni den är tjejig eller funkar det på en pojke?

Skulle ni kunna tänka er att klä en pojke i röda kläder? Tex en röd jacka?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-10 20:29
    Anledningen till att jag undrar har jg nämnt i tråden, men lika bra att nämna den här eftersom ni kanske inte orkar backa och leta svaret på varför jag undrar.

Det är så att jag älskar den röda färgen och speciellt så tycker jag att min son passar väldigt bra i den färgen. Därför bestämde jag mig för att köpa en röd overall till honom. När jag sa det till min väninna så sa hon att hon aldrig skulle köpa något röd plagg till sin son för att det minsann är en färg för tjejer.

Jag blev så paff eftersom jag inte alls tycker det, tycker inte att det finns killfärger och tjejfärger, men det tycker hon.

Därför ville jag se här hur folk tänker och jag blir så glad över att se att ingen tänker som henne :)

• Svar på tråden Funkar röda kläder på en pojke?
  • Masmamma

Ja.

Varför skulle den inte fungera ?

• clembke

Absolut!

Jag har röda kläder till mina pojkar. Nån är enfärgad nån har bil/motorcykel på o nån är 2-färgad.

Så länge det inte är en tjejigmodell på den så har det absolut ingen betydelse.

(min äldsta passar dessutom jättebra i just röd färg )

• Trident5678

Det funkar utmärkt. Min yngste är klädd i rött från topp till tå idag. Och min äldste har röd tröja och röd jacka på sig.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Apopan

Nej usch! Hur tänker du nu? Rött på en pojke!? Ve och fasa, vad skall folk säga egentligen!? Haha :P
    (ironi)

• Apopan
    Thursday skrev 2011-09-10 14:47:06 följande:
    Nej, då är jag rädd att hans penis ramlar av.
    Haha! :D
  • Sea
    Samma här, synd att chansa tänker jag.
  • Luulu
    haha
    Mamma till Wilde 091230 & en till i magen - louisevestin.blogspot.com/
Svar på tråden Funkar röda kläder på en pojke?