• Mila11

Funkar röda kläder på en pojke?

Hejsan!

Undrar vad ni tycker om den röda färgen? Tycker ni den är tjejig eller funkar det på en pojke?

Skulle ni kunna tänka er att klä en pojke i röda kläder? Tex en röd jacka?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-10 20:29
    Anledningen till att jag undrar har jg nämnt i tråden, men lika bra att nämna den här eftersom ni kanske inte orkar backa och leta svaret på varför jag undrar.

Det är så att jag älskar den röda färgen och speciellt så tycker jag att min son passar väldigt bra i den färgen. Därför bestämde jag mig för att köpa en röd overall till honom. När jag sa det till min väninna så sa hon att hon aldrig skulle köpa något röd plagg till sin son för att det minsann är en färg för tjejer.

Jag blev så paff eftersom jag inte alls tycker det, tycker inte att det finns killfärger och tjejfärger, men det tycker hon.

Därför ville jag se här hur folk tänker och jag blir så glad över att se att ingen tänker som henne :)

• Svar på tråden Funkar röda kläder på en pojke?
  • Moniqe1979

Min 3½ åring är skit snygg i både rött lila och rosa, (även grått vissa blåa och gröna)

• såffan

vet du inte att pojkar får vitt hår av röda kläder? Varför tror du jultomten ser ut som han gör?

• violatricolor

Ja, rött passar båda könen i alla åldrar och det finns många pojkar/män/farbröder som bär röda kläder.

• Ellenö

Jag köpte en röd vinteroverall till dottern eftersom att jag kommer kunna spara den och använda den på vårat andra barn om det blir en pojke eller tjej:) så jag tycker rött är en färg för båda!:)

• hannis

Självklart kan pojkar ha rött! Min son är superfin i sin röda jacka och har även röda byxor och t-shirtar.

• April 99

min favorit färg på små pojkar är just rött. vet inte varför, men mina är iallafall grymt fina i det!

• Bollen2

Tycker jag absolut.. Antar dock att inte alla tycker så.. Var på stan när lillkillen hade en Vit body med röda frukter på. Flera kom fram till vagnen; Åh vad söt HON är.. Osv osv.. Det är en KILLE!!!

• Snösparv

Såklart det funkar! Jag orkar inte bry mig vad inskränkta människor tänker, jag klär min bebis precis som jag vill.

• Mymemlan

Min son fick idag en röd skaloverall pga att vi fick reklmera den vi hade, och den är ju såå fin! Han har dessutom röda galonvantar, en röd molnmössa och rött ullfrotteställ. :)

• nanna87

Klart det funkar med rött, klär min son i rött, har fått höra av folk runt omkring mig att han passar riktigt bra i rött. Så kör på:)

Svar på tråden Funkar röda kläder på en pojke?