• Mila11

Funkar röda kläder på en pojke?

Hejsan!

Undrar vad ni tycker om den röda färgen? Tycker ni den är tjejig eller funkar det på en pojke?

Skulle ni kunna tänka er att klä en pojke i röda kläder? Tex en röd jacka?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-10 20:29
    Anledningen till att jag undrar har jg nämnt i tråden, men lika bra att nämna den här eftersom ni kanske inte orkar backa och leta svaret på varför jag undrar.

Det är så att jag älskar den röda färgen och speciellt så tycker jag att min son passar väldigt bra i den färgen. Därför bestämde jag mig för att köpa en röd overall till honom. När jag sa det till min väninna så sa hon att hon aldrig skulle köpa något röd plagg till sin son för att det minsann är en färg för tjejer.

Jag blev så paff eftersom jag inte alls tycker det, tycker inte att det finns killfärger och tjejfärger, men det tycker hon.

Därför ville jag se här hur folk tänker och jag blir så glad över att se att ingen tänker som henne :)

• Svar på tråden Funkar röda kläder på en pojke?
  • karolina106

Men gud så dumt. Alla barn kan ha alla färger om de vill.

• Gotlänning

Lyssna inte på vad andra tycker utan lyssna på vad DU tycker, andras åsikter är i 99,9% bara bakgrundsbrus så skit i det.

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Wry

Som redan sagts: Ja. Det är din väninna som är fånig. Min son kommer också att gå i röd overall i vinter.

• LyckligMamma2011

Självklart går rött till pojkar:) köpt linnen, tröjor, skjortor i röda färgen til min son och det är hur fint Som helst ;)

• lillajag01

Men det är väl klart :) Rött är ju så fint!!! Egentligen, vad är kill resp tjej färg?? :)

• Chokladälskaren
    Mila11 skrev 2011-09-10 14:42:18 följande:
    Hejsan!

Undrar vad ni tycker om den röda färgen? Tycker ni den är tjejig eller funkar det på en pojke?

Skulle ni kunna tänka er att klä en pojke i röda kläder? Tex en röd jacka?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-10 20:29
    Anledningen till att jag undrar har jg nämnt i tråden, men lika bra att nämna den här eftersom ni kanske inte orkar backa och leta svaret på varför jag undrar.

Det är så att jag älskar den röda färgen och speciellt så tycker jag att min son passar väldigt bra i den färgen. Därför bestämde jag mig för att köpa en röd overall till honom. När jag sa det till min väninna så sa hon att hon aldrig skulle köpa något röd plagg till sin son för att det minsann är en färg för tjejer.

Jag blev så paff eftersom jag inte alls tycker det, tycker inte att det finns killfärger och tjejfärger, men det tycker hon.

Därför ville jag se här hur folk tänker och jag blir så glad över att se att ingen tänker som henne :)
    Absolut skulle jag kunna det. Inga problem. Tycker att rött och marinblått funkar alldeles utmärkt både till killar och tjejer.
  • Mynta

Nej. Snoppen skrumpnar ihop till en liten, liten kantarell och sedan ramlar den av. Han kan bli bög också (barnet alltså).

• Mynta
    JennL skrev 2011-09-10 14:45:29 följande:
    Ja självklart, bara det inte är hjärtan, volanger eller rosetter på.
    Varför kan pojkar inte ha hjärtan, volanger och rosetter på sina kläder? Vad händer då?
  • knutpunkt08

Självklart! Har mycket rött till båda mina pojkar. 3-åringen väljer ofta att ha röda kläder och gärna glitter. Idag valde han ut ell smalt glittrande skärp med en lika glittrande rosett på som jag såklart inte kunde låta bli att köpa till honom Hjärta.

Svar på tråden Funkar röda kläder på en pojke?