• Mila11

Funkar röda kläder på en pojke?

Hejsan!

Undrar vad ni tycker om den röda färgen? Tycker ni den är tjejig eller funkar det på en pojke?

Skulle ni kunna tänka er att klä en pojke i röda kläder? Tex en röd jacka?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-10 20:29
    Anledningen till att jag undrar har jg nämnt i tråden, men lika bra att nämna den här eftersom ni kanske inte orkar backa och leta svaret på varför jag undrar.

Det är så att jag älskar den röda färgen och speciellt så tycker jag att min son passar väldigt bra i den färgen. Därför bestämde jag mig för att köpa en röd overall till honom. När jag sa det till min väninna så sa hon att hon aldrig skulle köpa något röd plagg till sin son för att det minsann är en färg för tjejer.

Jag blev så paff eftersom jag inte alls tycker det, tycker inte att det finns killfärger och tjejfärger, men det tycker hon.

Därför ville jag se här hur folk tänker och jag blir så glad över att se att ingen tänker som henne :)

• Svar på tråden Funkar röda kläder på en pojke?
  • April barn

haha ja? Tror ca 65% av våra kläder till sonen är röda, lila, rosa, gula .. Jag älskar mycket färg och klär mig/oss därför i det oavsett om han har snopp eller snippa.

Sen att de flesta kommentarerna jag får bli "Åh vilken söt liten flicka vad heter hon?" är ju bara skrattretande, brukar bara säga ja visst är han, han heter Marcus, då ser de ut som fågelholkar, jaha oj är det möjligt typ

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • Frontline
    Thursday skrev 2011-09-10 14:47:06 följande:
    Nej, då är jag rädd att hans penis ramlar av.
    Mohahaha tack för dagens skratt...

Rött är en fin färg som passar alla, grabben har en röd favorittröja med Blixten McQueen på som han älskar...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • athina

Min son har haft manga roda klader bla en skal jacka fran POP dessutom hade han en mork electric lila overall fran MOLO nar han var 3 ar. Nu ar han 8 och har fortfarande rott och aven rosa trojor

• Mila11

Så härligt att ingen tycker som min väninna :) ska visa upp den här tråden för henne :)

Som masmamma säger så håller jag fullständigt med om att det är så tråkigt att folk delar upp färgerna i kill o tjejfärger.

• Helena och Axel

Men herregud. Vad är det värsta som kan hända om ens son under ett år har "fel" färg på sig? Att någon tar honom för en flicka? Min son har röd vinterjacka, ett rum som går i rött, rosa galonvantar, t-shirts i både rött och rosa. Röd liggvagn hade han också. Och det verkar inte ha blivit något fel på honom. Han gillar rött och rosa precis som han gillar grönt och blått.

• Natulcien
    Mila11 skrev 2011-09-10 14:52:41 följande:
    Som ni tänker så tänker jag oxå Glad

Sa till min väninna att jag ska köpa en pop fleeceoverall till min lilla kille, en röd för att jag tycker att den är så fin och dessutom passar han i rött. Men då sa hon att hon aldrig skulle köpa en röd overall till sin pojke för att det är minsann en tjej färg,

Så då var jag tvungen att ställa frågan här för att se om de flesta tänker som mig eller som henne.
    Då tycker jag synd om din vännina som är trångsynt och synd om hennes barn som får en så stereotyp uppfostran...

Min son har röda byxor, två röda overaller, röd mössa...ja, en hel massa rött. Han gillar rött. Glad
    Rött är ingen tjejfärg. Det finns inte tjej- eller killfärger.
  • FrökenLöken

Rött på en pojke!?! Jösses amalia, är det Alexader Bard du uppfostrar??

(Jo, dum fråga, får dumt svar ...)

• anyXX

Självklart! Min lille har en superfin vit- och rödrandig mössa till exempel :)

flicka 2008 & pojke 2010
  • Prodin

Nej!! Varning! Pojkar kan få utslag, allergi och i værsta fall svåra peniskomplex!

Your argument is invalid
Svar på tråden Funkar röda kläder på en pojke?