Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Mila11

Funkar röda kläder på en pojke?

Hejsan!

Undrar vad ni tycker om den röda färgen? Tycker ni den är tjejig eller funkar det på en pojke?

Skulle ni kunna tänka er att klä en pojke i röda kläder? Tex en röd jacka?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-10 20:29
    Anledningen till att jag undrar har jg nämnt i tråden, men lika bra att nämna den här eftersom ni kanske inte orkar backa och leta svaret på varför jag undrar.

Det är så att jag älskar den röda färgen och speciellt så tycker jag att min son passar väldigt bra i den färgen. Därför bestämde jag mig för att köpa en röd overall till honom. När jag sa det till min väninna så sa hon att hon aldrig skulle köpa något röd plagg till sin son för att det minsann är en färg för tjejer.

Jag blev så paff eftersom jag inte alls tycker det, tycker inte att det finns killfärger och tjejfärger, men det tycker hon.

Därför ville jag se här hur folk tänker och jag blir så glad över att se att ingen tänker som henne :)

• Svar på tråden Funkar röda kläder på en pojke?
  • Kilsbergen

Jag köper mycket rött till mina pojkar. Köpte precis en röd skaljacka till tvååringen som är en liten rymmare. Rött är bra för det syns också bra!

• Camillie84

Mina pojkar har massa röda kläder, min 5 åring kommer att få en röd overall i år.

Jag tycker nästan att rött är finare på killar än tjejer    

• SC11

jisses, insåg nu att jag ALDRIG någonsin ens reflekterat över att röd skulle vara "tjejig". Min kille har massa rött :)

• sten1

Mina killar har mycket rött, jättefint. Röda overaller också. Det är en pigg färg som passar dem.

• Merde

Självklart.
    Jag har lite svårt att förstå varför du ansåg det nödvändigt att starta en tråd om det dock. Känns lite som att du är en extremt osäker människa som bryr sig lite för mycket om vad andra människor tycker och tänker.

Kör på det som du själv tycker är fint och slappna av lite ;)

• Maggimou

Min grabb har lika mycket rött som grönt och lika mycket blått som rosa. En del snuttigull också faktisk. Har dock märkt att han börjat få småå småå bröst nu. Shit!

• Lindreas
    Maggimou skrev 2011-09-10 22:06:13 följande:
    Min grabb har lika mycket rött som grönt och lika mycket blått som rosa. En del snuttigull också faktisk. Har dock märkt att han börjat få småå småå bröst nu. Shit!
    Fan, nu när du säger det. Det har min unge också, och han har en röd vagn.
  • Dixie
    Mila11 skrev 2011-09-10 14:42:18 följande:
    Hejsan!

Undrar vad ni tycker om den röda färgen? Tycker ni den är tjejig eller funkar det på en pojke?

Skulle ni kunna tänka er att klä en pojke i röda kläder? Tex en röd jacka?
    Ja - det är klart!
  • Lavish

Min lilla pojke har ofta rött. Och jag har ännu inte haft honom i rosa eller några klänningar.

• Aniko

Visst kan killar ha rött! Jag brukar köpa färgglada kläder till min son (turkos, orange, grön, rött...) för att han klär verkligen bra i starka färger. Det är ju inte färgen i sig som avgör om plagget är killigt eller tjejigt.

Svar på tråden Funkar röda kläder på en pojke?