Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
ict: Lägsta är 97 cm. Gå in och testa hur det känns. Annars säger inte höjden så mycket egentligen. Vissa tycker om att ha styret högre och andra lägre
ict: Lägsta är 97 cm. Gå in och testa hur det känns. Annars säger inte höjden så mycket egentligen. Vissa tycker om att ha styret högre och andra lägre
82:an: Ja Cameleons handtag är kortare i det lägsta läget än Froggen. Ganska många cm faktiskt
Köpte bilstol idag en GRACO Auto baby som faktiskt passar Bugaboo med rätt adapter. Jag ringde Bugaboo och frågade och de skickade en adapter till mig som jag fick testa "på egen risk" eftersom de inte var 100% säkra på att Graco Snugride och Akta Graco autobaby var exakt samma stol.
Men den passar helt perfekt. Bilder finns i galleriet.
I våran nya bil passar inte Maxi cosi stolen så bra nämligen. Bälterna är lite för korta.
82:an: ååååååh svårt att skiljas det förstår jag Hoppas den går åt SNABBT nu.
Lundinma:Menar du sittmåttet på Cameleon? Där är den 90 cm
Izabelle32: Jag kan varmt rekomendera Bugaboo. Lider själv av Reumatism så för mig är det viktigt att vagnen är lätt både viktmässigt och att den gåt lätt attt köra även med en hand (ibland värker dte i händerna) Vagnen är inte det minsta instabil. Den är lätt att få på och av bussar etc. Jag behöver inte ens hjälp med det. Med andra vagnar har jag velat ha hjälp då det har varit flera trappsetg upp till bussen. Fast på söder är ju bussarna så där låga.
Jag tror inte att man måste använda tvåhandfattning. Det går väl att ta loss allt en sida i taget.
Men bäst att du testar själv.
Snön är inga problem. Blötsnö (inte slask utan sån tjock snö) kan fastna dock mellan de små hjulen och kåpan ovanför. Men i det stora hela funkar dte bra. Eftersom du kan vända handtaget och få de stora hjueln framåt.
Gå till barnbutiken på söder och testa hur du tycker Bugaboo funkar för dig
DJ sirius och Izabella32: Den gick att fälla med en hand. Testade nyss
Frida S: Våran vagn har funkat felfritt hela tiden. Bromsen kan man spänna åt om man upplever att den inte är tillräcligt spänd. Det kan man göra själv lr gå till en butik.
Det är väl butiken som bestämmer om de har förlossningskydd men de flesta har nog det tror jag. Jag tror att garantin gäller från dagen då bebisen föds. Eftersom det är datumet som man börjar att använda vagnen. 24 månaders garanti är dte på BB vagnarna.
Frida S: Jo det är skönt att ha den hemma. Fast inet för tidigt....*s* då känns det som att tiden går såååå sakta.
Jag älskar Flora: Nej hjulen sitter på samma avstånd som på Froggen och som på vilken annan vagn som helst. Helt sjukt formulerat...