• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • M karl

Tack, jag ska ringa imorgon och se om jag kan få en tid för VUL till veckan. Himla typiskt att få en blödning fre kväll när de har stängt över helgen.

• kornett

Var på hälsosamtal i veckan när frågan om fosterdiagnostik dök upp. Barnmorskan sa att fostervattensprov är 1% risk för missfall och eftersom vi haft två MA funderar vi nu på om vi ska göra provet. Ska ni göra det? Vilka andra prover gör ni?

• 7feb

Be om att få göra KUB istället, men det får inte göras efter 12+6.

• M karl

Hej. Jag var i ons och gjorde VUL och där fanns ett fint hjärta tickandes. Det kändes så skönt! Jag var så nervös innan att jag inte vågade titta medan undersökningen pågick.
    Nästa vecka är det dags för inskrivning. Vi har aldrig tidigare kommit så här långt, så det känns skönt! Hoppas det håller hela vägen nu.

• Frida 1980
    M karl skrev 2011-10-22 09:42:52 följande:
    Hej. Jag var i ons och gjorde VUL och där fanns ett fint hjärta tickandes. Det kändes så skönt! Jag var så nervös innan att jag inte vågade titta medan undersökningen pågick.
    Nästa vecka är det dags för inskrivning. Vi har aldrig tidigare kommit så här långt, så det känns skönt! Hoppas det håller hela vägen nu.
    Åhh vad härligt Hjärta
  • cat rock

Har alla här plussat? Har en fråga till er: jag såg drömmen om ett barn där de sa att en ivf-graviditet övervakas extra noga. Nån som vet om det stämmer?

• Julia82

Fipochi, va härligt att allt du fick se ett litet hjärta :) Grattis!!!

Jag har VUL på onsdag, och det känns pirrigt. Hoppas så att allt är som det ska därinne i min mage! Kan fortfarande inte förstå riktigt att jag faktiskt är gravid, det är så otroligt!! Är så glad, men samtidigt orolig!

Kram på er allihop

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF