• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Najje79

7feb: Åh, vilken fin mage du har! Jag håller med dig att mellan UL så är det blandade känslor, vissa dagar njuter jag andra dagar (som odag) är jag säker på att det har gått fel... ska försöka få komma in på UL nästa vecka, måste få se att de lever och har växt som de ska!
    Hur mår du annars? Trött, illamående?

• 7feb

Tack! Vi får hålla tummar att vi alla får vår fina vår bebisar. Jag är helt sanslöst trött. Och fortfarande ganska illamående. Vissa dagar värre än andra. Och du? Hur känns det med 2 :)

• Najje79
    7feb skrev 2011-10-28 16:57:20 följande:
    Tack! Vi får hålla tummar att vi alla får vår fina vår bebisar. Jag är helt sanslöst trött. Och fortfarande ganska illamående. Vissa dagar värre än andra. Och du? Hur känns det med 2 :)
    Jotack, jag är väldigt trött, har inte varit jättemycket illamående, har blivit värre de senaste dagarna, idag har det varit nästan hela dagen. Men jag ser det som om mina små försöker lugna mig och visa att allt är bra! Är i v 13+3, vilket är det längsta jag har gått utan att börja blöda, men jag har svårt att släppa tankarna på MA (som vi råkade ut för vid vår första graviditet, upptäcktes i v 13 men fostret hade slutat växa i v 7). Vi såg ju två hjärtan slå i v 11 så jag hoppas att de är starka nog att fortsätta.
  • cat rock

Jag testade, och jag fick ett Plus!!! (Det var svagt, men det var defenitivt ett plus!) Det har inte kommit mer blod, så nu hoppas-hoppas-hoppas jag att det är något där inne som kommer fortsätta växa!!! Men i vilket fall som helst så har jag fått plussa! Jag har fått se det för**nade plusset!!! Och jag vet nu att jag kan bli gravid! Att det över huvud taget är möjligt! Även om jag ändå inte vågar hoppas för mycket...

• 7feb

Stort grattis till plusset! Det verkar vara rätt vanligt med blödningen under IVF graviditer? Flera i detta forum som fått det men ändå ska ha bebis i vår. Najje du får fokusera på att det såg bra ut i v11 och som du säger, illamåendet är ju ett bra tecken. Själv tycker jag att det börjar bli riktigt påfrestande att må illa. Hela ens liv stannar ju upp när man mår dåligt. Bara hoppas att det går över snart! :)

• Mrs Igelkott

Hej!
    Får jag hänga på här? Känner igen en del här från "Vi som ska göra IVF hösten 2011" Skrattande
    Plussade idag efter min första IVF (nästan 3 års försök innan dess) och är nu i vecka 5!
    Det är helt ofattbart!!!

Datum enl. Familjeliv blir då 3 juli.
    Vore kul att följas åt! =)

Yrväder: vilken fullständig mardröm... Stor kram!

• Julia82

Grattis Igelkott!!! Hurra, va kul :)

Så skönt att följa er andra, själv är jag i v 6+6 idag. Var på VUL i onsdags, men hade fått tid en vecka för tidigt så jag fick tid om två veckor igen. Allt så bra ut därinne, men läkaren kunde inte säga till hundra procent då det var för tidigt, men han lät väldigt positiv! Så nu är det nytt VUL den 9/11 på min makes 30-årsdag så jag hoppas på goda nyheter då!!

Annars mår jag bra, så glad varje gång jag känner av minsta symptom! Till och med illamående får mig att bli glad, helt sjukt. Men jag har verkligen längtat efter bli gravid så länge nu!!!

Så kul att se era bilder på magen och på UL-bilden!! Va fint!!!

Lycka till allihop, hoppas ni mår bra!
    Kram Julia

• Virvla

Igelkott: Grattis! Jag börjar återhämta mig, men det har varit en tuff månad. När mensen kommer gör vi ett nytt försök, vårt 5:e IVF. Hoppas få återkomma till tråden snart! Kram till er alla! Följer er lite på avstånd...

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF