• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Najje79
    Turitella skrev 2011-10-27 21:25:54 följande:
    Tack, tack Najje!

Hur stor är din mage nu när du har två små därinne. Är ju också i v. 14 och jag tycker jag är stor redan och då borde du vara dubbelt så stor! Mysigt!
    Haha, ja det börjar synas! Är lite överviktig sedan innan, men nedre delen av magen är väldigt rund och hård och några har redan börjat kommentera, älskar det. Jag tänker försöka njuta av magen innan den blir enorm, har sett bilder på hur man ser ut i slutet av en tvillinggraviditet... jag är rädd! Glad
  • cat rock
    Turitella skrev 2011-10-27 21:19:53 följande:
    Tack snälla!

Håller tummarna för att du får ett fint plus när det är dax! Tror du att du kommer klara av att hålla dig till testdag eller funderar du på att tjuvtesta? Jag testade 4 dagar för tidigt på grund av bruna flytningar och jätteorolig. Men jag fick ett fint plus redan då. Tror jag hade testdag på RD14 eller nåt sånt.
    Jag har funderat på om vi ska testa, men jag är otroligt kluven... På ett sett vill jag bara få det överstökat! Om det är ett plus så vill jag ju SÅ gärna få se det! Om det är ett minus så kommer jag bli förkrossad, men då vet man ju i alla fall...  Och då slipper man gå och fundera och oroa sig hela tiden... Men jag är så rädd för minuset!

Ska nog prata med maken om vi ska testa i moron bitti innan jobbet. Lördag hade känts bättre, men då har vi besök av hans lillebror, och jag vill att det bara ska vara vi två hemma när vi testar. Sedan kommer hans pappa med fru hit på söndag, och av någon konstig anledning blir jag jätteirriterad över det! Jag vill inte att de ska få veta om vi är gravida! Vilket är helt ologiskt eftersom jag inte vill annat än att berätta för mina föräldrar om det skulle vara ett plus... Och för mina bästa vänner! Och då kan jag ju inte undanhålla det från svärfar... Så bara därför funderar jag på att vänta med att testa i alla fall... Jag vet, jag är sjuk!
  • Moa Li

Turitella: Tack. Ja, underbart med de rosa molnen. Vi får sprida lite rosa moln i tråden här. Imorgon ska svärföräldrarna få veta att de ska bli "farmor och farfar" i sommar.

• Turitella

Ska snart åka till jobbet! Jag och sambon driver en Ica-butik och idag ska vi berätta för personalen! Jag är så spänd av förväntan!

• cat rock

Turitella: Lycka till idag då! Alla kommer säkert bli jätteglada för er skull!

Jag börjar känna mig uppgiven... Vet inte varför. Känner fortfarande en massa symtom, och mensen har inte kommit. Men det känns ändå som om det inte gått... Har inte vågat testa. Kommer nog vänta till TD... Men jag ska försöka att inte vara så besatt av detta hela tiden. Tror att om jag bara slappnar av lite så kommer mensen komma, och då slipper man ju i alla fall gå omkring och oroa sig hela tiden...

• Turitella

Ånej Cat Rock!

Jag är så jätteledsen för din skull! Det är inte rättvist! Jag vill att vi alla här i tråden ska få lyckas! Kan bara ana hur du känner dig!

• Turitella

Men har du tagit något test ännu? Gör det! Man kan ju blöda fast det har tagit sig!

Många många många kramar!

• cat rock

Jag ska testa... Men jag har ju nyss varit på toa (då jag såg blodet) och tänkte att jag nog ska vänta någon timme eller så innan jag kissar på stickan...

Gick hem från jobbet i alla fall. Kan ju inte sitta där hela eftermidddagen och grina! En sak de inte tänker på när de räknar kostnaden för ivf m.m. är alla karensdagar som går åt!

• 7feb

Vad mycket känslor i tråden idag
    Det är underbart att läsa om allas lycka! Och Turitella vilken fin bebis Och Moa Li, härligt härligt !!
    Cat Rock tycker oxå du ska testa fast att du blöder.

En vecka kvar till KUB för mig, fick en obehaglig känsla idag i kroppen...kanske verkligheten som smyger på att man är nervös inför det. Tycker att när man är "mellan ul" så lunkar det på med glädje och oro på ganska jämn nivå och såfort man ska göra ul så flippar det över för mig. alla "tänk om" .....
    lägger upp en magbild då det kom på tal om magar
    v12 (11+1)

Kram på er
Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF