• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Belfen

Fipochi:  Så härligt!! Vad glad jag blir för er!!!

Håll tummarna för mig imorgon då jag ska göra ett kub!
    Jag är väldigt nervös och hoppas kunna sova inatt. Det är dessutom lagt på kvällen kl 18:30 så det blir till att jobba en hel dag och gå runt och oroa sig. Usch för denna oro... 

• Mammaspärlaa

Fipochi! Så härligt! Så skönt att se ett litet hjärta slå! Kram på dej!

Cat rock, jag tror inte att vi har övervakats på nåt speciellt sätt mer än att man har gjort ul på oss i v 7 för att bekräfta att det var en pågående graviditet innan vi gick vidare till inskrivning hos en vanlig barnmorska. Efter det har vi inget med kliniken att göra mer än att vi skickar en blankett om kön, vikt etc och hur förlossningen har gått. Det är ju säkert olika men såhär var det för oss :)

• Belfen

KUB-et gick jättebra! 
    Vi hade en risk på 1 / 8700 så det var jättefina siffror. Nu kan jag äntligen andas ut och börja njuta.
    Det konstiga är att jag börjat må riktigt illa nu de senaste dagarna. Jag höll på att kräkas flera gånger i helgen och det har bara fortsatt.
    Det är ju nu man ska börja må bättre, men det gör ingenting!
    Jag är så lycklig att lilla Pingu mår bra :D 

• Turitella

Åhh, imorgon bitti är det dax för vårt KUB. Är så spänd, nervös och förväntansfull! Nu ska jag sova så det blir morgon någon gång! Längtar! Berättar mer imorgon!

• 7feb

Lycka till med KUB Turitella. Och Belfen vad skönt att allt såg bra ut. Och vad skönt fipochi vad fantastiskt att det ine var mf. Går in i v. 12 idag och börjar bara må mer illa:( är helt slut. Vi ska på KUB på nästa fredag Kram

• cat rock

7feb: men illamående är väl ändå possitivt? Ok, inte kul att må illa! Men det är ju ändå ett tecken på att det växer något i dig!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF