• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • linte

Jag hade blivit superglad för den presenten! Har fått hemgjord sylt och marmelad av mina vänner vid vissa tillfällen och de presenterna kommer jag verkligen ihåg till skillnad från många andra "vanliga presenter".

• Anonym (Jättefint!)
    JoWiAn skrev 2011-09-13 21:12:52 följande:
    Bara läst TS: Tycker det var en fin och genomtänkt present. Tycker din vän är otacksam. En riktig vän ger en present med hjärtat inte plånboken!
    Bry dig inte om din "vän", TS. Tids nog kommer hon också att inse att saker det ligger en tanke bakom är värt otroligt mycket mer än sådant som vem som helst kan köpa i affären.

Jag hade blivit otroligt glad för en sådan gåva! 
  • Passionsfrukt

Din kompis får gå och dra sig baklänges på en liten vagn. Jag hade blivit superglad för en sån fin present!

• pumbis

TS! Jag skulle oxå bli super glad över din fina present. Du visade verkligen hur mycket du uppskattade din vän, som tydligen inte uppskattade dig lika mycket tillbaka. Här bland mina vänner vill man inte ens ha paket knappt. Inget man ställer in sig på att få iaf, känns alltid lite pinsamt att fylla år. Precis som att folk förväntas köpa än en massa paket och presenter. Blir alltid lika förvånad när ja får paket ifrån någon vän. Blir lite den reaktionen som " nej men inte ska väll jag ha " . Alltså inte något jag gått och förväntat mig, tycker jag blivit för gammal för otacksamhet i present väg. Jag förstår inte hur din " vän" hade mage att " kräva" present överhuvudtaget? Jag minns en gång när jag var liten, tror jag fyllde 6-7, jag fick en present av min moster och mina kusiner i form av en inslagen blomma i kruka. Jag sa tack och la den bara åt sidan, sen gav jag mig direkt på alla andra paket. Jag ville inte ens öppna blomman. Men aj vad dum jag kände mig när jag mot all förmodan slet upp det där blomsterpappret och där vällde ut en massa smink, parfymer och nagellack. Tror aldrig jag känt mig så dum och fånig i hela mitt liv. Där kan man verkligen säga att jag varit otacksam över att få det som jag först trodde var en blomma.

• lillalillalillamysan
    Cloudberry skrev 2011-09-13 21:16:33 följande:
    Mja, den är väl rätt okej. Det enda negativa enligt mig är väl att det inte går en röd tråd genom korgen sas.

Ett par ostar och en flaksa vitt hade passat bättre än olivolja och vindruvor till dina nybakta baguetter och sylten.
    Fast sylt kan man ha på baugetten, likaväl olivolja (supergott att doppa bröd i ju). Vindruvor och choklad är mysig pillmat som passar bra till en myskväll...
  • trasdocka

Jag hade uppskattat en sån present mycket mer än nåt onödigt som man annars kan få.

• Miloxan

En helt underbar present tycker jag! men å andra sidan tycker ja inte att mina vänner behöver ge mig presenter heller! De är mina vänner oavsett presenter eller inte.

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?