• Liten Léonie

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Knasten83 skrev 2011-12-17 16:11:34 följande:
    Tack lejoninnan! :)
    Jag brukar göra broccolimos, som potatismos fast med broccoli. Äter du mejeriprodukter? Dricker mjölk, yoggi?
    Lejoninna skrev 2011-12-17 16:16:57 följande:
    Jag dricker inte mjölk lr yoggi rent men jag har det i grejer.. typ smothies och sånt. Och då är det extra feta grejer så att man blir mätt. Mkt såser med grädde och cremefraiche.. keso har jag nästan till allt. :) Philadelfiaost lr vanlig ost brukar jag ha på mina omeletter. Hur gör du med mejeriprod? :)
    Dum fråga nu kanske men kan det va lättare att bli gravid om man avstår vissa saker? (nyfiken)
  • Knasten83

Lejoninnan: tack för ditt svar!!
    Jag brukar göra broccolimos men det e gott att byta lite så tack för tipset! :)

Äter du mejeriprodukter? Dricker mjölk yoggi? Hört att man kan äta surdegsbröd, gör du det?

• Knasten83

Jag gör som dej med mejeriprodukter. Har det i mat och så. Även i smoothie som jag dricker dagligen. Då har jag alpro soja mjölk istället för vanlig. Äter fullkornsris och fullkornspasta ibland som är ok om det inte är för mkt

• linolle

Jag fick pos gravtest imorse dock efter 15 min . Jag tog ett nytt test i em men neg. Vad tror ni? Man hoppas ju så !

• Liten Léonie
    Knasten83 skrev 2011-12-17 16:46:28 följande:
    Liten leonie: det är kolhydrater och socker man ska akta sig för!
    Hmm jag lever ju typ på mac donalds och chips, skulle inte överleva en vecka utan sånt...
    Nu får ni förklara mer för en som inte fattar, skulle det ha med fertiliteten att göra? Förvånad 
  • NämenHej
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-17 16:19:18 följande:
    men om du VILL bli gravid så kan det ju vara ett bra steg att sluta med p-piller.. visserligen är de inte 100% säkra, men du har ju mindre chans att bli gravid med P-piller än jag har.. och jag har troligtvis mindre än 10% chans att bli gravid "på egen hand"..

Fast jag lägger inte in mina bilder för att vara en nål i ögat.jag vet hur p-piller fungerar.ett barn är givetvis välkommet,väldigt välkommet.men jag äter p-piller för att jag precis börjat jobba och vi inte vill planera och försöka just nu utan längre fram.jag är en virvelvind av känslor just nu.jag ser strecken här hemma.vill därför låna lite ögon här.
  • Liten Léonie
    NämenHej skrev 2011-12-17 16:53:54 följande:
    Fast jag lägger inte in mina bilder för att vara en nål i ögat.jag vet hur p-piller fungerar.ett barn är givetvis välkommet,väldigt välkommet.men jag äter p-piller för att jag precis börjat jobba och vi inte vill planera och försöka just nu utan längre fram.jag är en virvelvind av känslor just nu.jag ser strecken här hemma.vill därför låna lite ögon här.
    Men det är väl inte så konstigt att man undrar varför någon lägger ut bilder i en "hoppas på plus" tråd om man äter p-piller och inte planerar barn just nu. I mina öron klingar det konstigt i alla fall!
  • Odetta

Åh...testen blir ju inte starkare ju

Digitalt imorse negativt

CB nu vid 16 lika svagt som testet igår, men dök upp redan från början (fast varför är testet starkast vid 3-5 minuter och vid 10 är det lite svagare?)

Sedan tog jag i samma kiss ett apotekstest med röd färg och man kan aaaaaaaaaana ett positivt streck, det går bättre att ana efter tiden gått ut dock.

Svaga utslag på tre CB och nu på ett annat märke, så gravid är jag...men det verkar inte gå vägen, borde inte testen bli starkare???

Blä

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester