• Bullen i ugnen

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vadhänder skrev 2011-12-22 00:07:31 följande:
    Inte planerat alls faktiskt. Har precis börjat dejta herrn som isf är pappan om det nu är positivt.

I alla fall, tog ett nytt test idag igen, apotek hjärtats egna, men det visade negativt :S ska kolla med RFSU:s igen imorgon på morgonen så vi får se vad som händer :)

Är det vanligt att olika test ger olika svar?? Och isf, vilket ska man lita på?? :/

Jag är bara galet förvirrad av allt :/

Kan hända att dina test är känsligare bara. De är ju positiva. Och positiva test ska ju alltid vara det också. Negativa test behöver ju inte betyda att du inte är gravid.
  • LinaLoj

Jag har testat med CB och RFSU ( vanliga och ett tidigt) och de är negativa allihop. Har ett rfsu liggande som jag tänkte testa med imorrn ( kliar i fingrarna kan jag säga!)  ända tills jag läste vad ni skrev här idag...
    Jag tänkte att jag skulle beställa från testlagret nästa månad om jag inte är preggers nu då. Skulle gärna testa med ett från testlagret. Nån som vill sälja ETT till mig?

Molvärken är ihärdig kan jag säga...

• Radioactiive
    LinaLoj skrev 2011-12-22 00:13:33 följande:
    Jag har testat med CB och RFSU ( vanliga och ett tidigt) och de är negativa allihop. Har ett rfsu liggande som jag tänkte testa med imorrn ( kliar i fingrarna kan jag säga!)  ända tills jag läste vad ni skrev här idag...
    Jag tänkte att jag skulle beställa från testlagret nästa månad om jag inte är preggers nu då. Skulle gärna testa med ett från testlagret. Nån som vill sälja ETT till mig?

Gör en order nu så får du det på fredag ;)
  • Bullen i ugnen
    Jennie83 skrev 2011-12-22 00:44:28 följande:
    Ni som köper av testlagrets, köper ni stav, el kasset, eller sticka???

Köp stickor
  • Jess86

Nu blir jag knäpp!! Fick ju mens för 5 dagar sen & hade två dagar innan det rosa och bruna flytningar som jag inte brukar ha. Har ett par dagar hajjat till framför badrumsspegeln över att mina vårtgårdar blivit så himla mörka så nu tog jag ett test & det var positivt tror jag!! Kollade efter två minuter & då var det ett klart blått streck men tunt. Sen försvann det lite grann men det syns fortfarande svagt. Men tycker det borde vara starkare om det nu är så? Det var CB test, är dom skit eller?

• 05091112
    LinaLoj skrev 2011-12-22 00:13:33 följande:

Hihi du hade kunnat få ett av mig,(men man får väl inte ge bort saker här så vi säger att vi INTE hade gjort det haha ) ,
    har 17 st kvar Men jag tror det går fortare faktiskt om du beställer. Men det är ju väldigt högt tryck på posten just nu, tror inte de kan garantera leverans innan julafton nu efter den 21 men jag är inte säker.
    Var bor du?

• minstörstalycka

Dagens test! :) Jag är så gravid som jag kan vara! :) Hoppas detta går vägen och att jag får en liten i augusti! 2 månader efter min sons 1 års dag! :)

Det är då mer skrämmande att få pluss nu än det första barnet kan jag tycka! Skall göra ett digitalt på julaftons morgon! ;)
  • Vadhänder
    Bullen i ugnen skrev 2011-12-22 00:10:55 följande:

Kan hända att dina test är känsligare bara. De är ju positiva. Och positiva test ska ju alltid vara det också. Negativa test behöver ju inte betyda att du inte är gravid.

Mensen kom idag så.. :(
    Den ser inte riktigt normal ut, men det är den iaf. Jahopp, när man börjat ändra tankesätt så blev det såhär, jaja, inget att göra åt saken nu iaf :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester