• 05091112

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Gummsan skrev 2011-12-22 09:41:32 följande:
    Nu måste ni väl ändå hålla med om att om det skulle tagit sig av sexet vi hade 10e och 11e så skulle det visat på testen nu eller hur?

Neg imorse igen
    Men hade du ägglossning då?
    För jag tänker, spermier kan leva några dygn också så det är ju inte helt omöjligt att det blivit befruktning den 14:e och då kan det vara för tiditg att se något.
    Vilka tester kör du med? 
  • alexander2011
    Gummsan skrev 2011-12-22 09:49:51 följande:
    Ältestet va pos den 10e. Test jag köpt på tradera cb och RFSU

men då borde du vara på bim-2 eller 4 då eller? om ägget släpper den 11-12? änn finns det hopp :) de flesta plusar inte igentligen förens 2 veckor efter bim
  • slemtorsk i din bralla
    Gummsan skrev 2011-12-22 09:49:51 följande:
    Ältestet va pos den 10e. Test jag köpt på tradera cb och RFSU
    ÄL-testet visar ju hormonstegringern och den sker 24-36 timmar FÖRE ägglossning, sen kan hormontoppen dessutom vara upp till tre dygn och då släpper ägget alltså 24 timmar EFTER den sista dagen med hormontopp.

Därför ska man alltid fortsätta ägglossningstesta i några dagar till efter det att man fått positivt och sen ska man sexa från den dagen man får positivt och 3-4 dagar framåt- allt enligt min kunniga barnmorska på ivf-kliniken

Ge inte upp Gummsan, du kan ju ha blivit senare befruktad, spermierna lever ju som sagt upp till 7 dagar innuti dig, sen tar det ett par dagar innan ägget inplanteras i dig och först då börjar HCG utsöndras så att det kan mätas... så ännu är det inte kört
  • slemtorsk i din bralla
    Jennie83 skrev 2011-12-22 10:01:53 följande:
    nån som användt preg test??? hur pass känsliga e dom???
    preg är 25 mlU  De ska vara bra också för de fick bakläxa för ett par år sedan, fick dra tillbaka ett helt parti pga de visade falskt positivt så de är nog vääääldigt noga i sin tillverkning numera...dock har jag fått plus på dem ...mycket mycket svagt men inte tusan var jag gravid :-/
  • Liten Léonie

Odd:
    Återigen... Så såg mina 5 också ut, ännu starkare till o med. Dock toknegativt på andra märken. Testa med annat märke, jag vet själv att jag testade med CB igen men det blir bara ett falskt hopp känns det som. Nu har jag teststopp och inväntar BIM. Håller tummarna att du med klarar nån dag till o sen får fint streck eller plus!!! Kram

• Jennie83
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-22 10:05:38 följande:
    preg är 25 mlU  De ska vara bra också för de fick bakläxa för ett par år sedan, fick dra tillbaka ett helt parti pga de visade falskt positivt så de är nog vääääldigt noga i sin tillverkning numera...dock har jag fått plus på dem ...mycket mycket svagt men inte tusan var jag gravid :-/
    oki f*n att ja köpte ett sånt... jaja.
    hur många mLU är CB+ på då???
  • Radioactiive
    Jennie83 skrev 2011-12-22 10:07:52 följande:
    oki f*n att ja köpte ett sånt... jaja.
    hur många mLU är CB+ på då???
    Om du vill ha känsligare tester så tror ja babytimes har på 10
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester