-
Ska jag förklara? :)LindaMagnusson skrev 2012-01-12 11:33:42 följande:Fattar inget hur de me tempa funkar...
-
Gärna om du vill och orkar:)
-
Klart jag gör.. Enkelt sagt.. Du tempar från bärjan av cykeln med en termometer som gärna visar decimaler. Dvs inte bara 37,0 utan tex 37,09.LindaMagnusson skrev 2012-01-12 11:51:54 följande:Gärna om du vill och orkar:)
Sen tar du tempen varje morgon helst innan du går upp ur sängen och gärna vid samma tid. Skriver ner varje dag (eller använder ett gratisprogram på nätet) och då ser du efter ett tag att den bör ligga på en ganska lik nivå (om man inte har nån infektion eller så) men precis innan ÄL (är inte alltid så att den gör det) så dippar tempen till sitt lägsta jämfört med tidigare dagar och sen stiger den direkt efter att ägget har släppt. Detta gör att man såklart inte vet förrän ägget verkligen har släppt men en bra metod för att lära känna sin kropp tycker jag.
När tempen sen stigit.. Ofta 0,3-0,5 grader eller mer så håller den sig där och sjunker ner ganska rakt precis innan mensen kommer medans den stannar på samma läge om man är gravid.
Var det enkelt förklarat? -
Gjorde två grav test och ett äl test kolla vilka skumma svar.. ganska starkt på äl inget på vanliga testlagrets gravtest och ett utsmetat skit plus på cb va sjutton är detta..
-
På ditt clearblue test ser man något svagt och hoppas det inte bara är spökstreck men jag ska berätta för dig att jag plussade inte förrens senare och mina G-tester visade neg men mina ÄL-tester visade som dina så dom kände av att man var gravidSoffiie skrev 2012-01-12 12:02:55 följande:
Gjorde två grav test och ett äl test kolla vilka skumma svar.. ganska starkt på äl inget på vanliga testlagrets gravtest och ett utsmetat skit plus på cb va sjutton är detta..
-
Timrasmus: du har också bim den 18e va? Jag testade med cb idag, svagare än ditt men jag tyckte mig ana ngt... Däremot är jag skreptisk till cb efter alla spök vi blivit lurade av!!
-
Skrutt83: kan du lägga in bimlistan under rubriken eller vad man ska kalla det. Då slipper man fråga hela tiden..
-
då e vi 3 som har bim den 18e! kanske fler?Knasten83 skrev 2012-01-12 12:13:21 följande:Timrasmus: du har också bim den 18e va? Jag testade med cb idag, svagare än ditt men jag tyckte mig ana ngt... Däremot är jag skreptisk till cb efter alla spök vi blivit lurade av!!
tänkte börja testa ikväll med testlagret för jag brukar få starkare tester på kvällen än på morgonen..
-
Liten leonie: tusen tack :) ska jag absolut testa
-
Vixan: jaså? Kan det också olika!? Att testa kvällstid.. Har testat ett par dar bara för att jag inte kan hålla mig och har ganska många test hemma.. Vilka tester kör du? Visa bild sen! ;)