• splink

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-04 10:37:21 följande:
    men om du ska börja med progesteron direkt så måste det ju finnas möjlighet att de skriver in ett recept direkt!!

OM du har plussat nu menar jag.. var i cykeln är du? Har du passerat BIM så ska de fixa det.. problemet är ju att de har "julstängt" till måndag.. har också försökt få tag i dem eftersom jag ska planera min nästa behandling och behöver ha lite "riktdatum" så snart som möjligt- ska ut på praktik hela vårterminen..
    Jag la in bild på test här i tråden. Här kommer det igen. Bim - 6. Igår var det inget teststreck alls så något har ju utvecklats sen igår. Funderar på att köpa andra tester, som kanske kan visa tydligare. Köper ju mest TL för att dom är billiga och sen om det visar något alls så kan jag köpa dyrare.
    Jag har inte passerat bim alltså, men det sa jag inte till dom i telefon. Vill ha god tid på mig för jag misstänkte att det skulle bli såhär. Först sa hon lite förstrött att jag ju har en telefontid med min läkare (Snorri nånting) den 16:e (ca en vecka efter bim) och jag avbröt då och sa att så länge tänker jag INTE vänta. 

• splink

Slemtorsk, du som är insatt i hur det går till på Sahlgrenska, tror du jag kan få ta blodprov för att mäta ökning av HCG sen när det gått ett tag? I början är det ju ingen idé att göra vul kanske?

• splink
    sweasmamma skrev 2012-01-04 10:48:09 följande:
    vul är ju ingen ide nu då inget syns... =) men efter ett par veckor så får man säkert.. men hcg?för?? för det tar dom väl bara om man misstänker mf eller?
    Ja och jag har haft 6 stycken och är så orolig att få ett till så jag håller på att implodera. Om jag fick veta via blodprov att allt var bra så skulle jag kunna ta det lugnt.
  • splink
    Together90 skrev 2012-01-04 10:45:16 följande:
    Kom det där upp direkt efter 3-5 min? eller efteråt?
    Det var inom tiden! 
  • splink
    Together90 skrev 2012-01-04 11:00:01 följande:
    Alltså efter 3-5 min?

för ingen kan testlagret efter ett långt tag få en blandsteck och så samlas färgrester bredvid den så det blir ett "spökstreck" så det var däför jag undra, det är ju annars väldigt bra att få positivt på BIM-6.. hoppas på det bästa för dig (L)
    Ja. Bilden är tagen efter ca 30 minuter men det såg likadant ut då som när det var nytaget.
  • splink
    Choccolat skrev 2012-01-04 11:02:53 följande:
    Åh fy vad hemskt! Jag förstår din oro.. Om man haft så många mf brukar dom faktiskt hjälpa till med både blodprover och tidigt vul (6+) för att stilla oron... i alla fall i Sthlm..
    Ja när jag bodde i Sthlm hade jag massor av hjälp. Nu känner jag mig väldigt ensam och får inte alls den hjälpen. Får till och med kämpa för KS här i Göteborg, fastän jag var garanterad ett KS om jag bott kvar i Sthlm...
  • splink
    Choccolat skrev 2012-01-04 11:08:35 följande:
    KS..? Förlåt min okunnighet..
    Kejsarsnitt
  • splink
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-05 08:33:18 följande:
    jo.. nu är det ju ingen tvekan om att där är ett streck...även om det är svagt
    Jag blir ju himla nyfiken på att testa hur det skulle se ut med massor av olika test Men jag har lovat min man att bara ta ett digitalt, och det när det absolut borde visa 3+. Nu längtar jag till måndag så jag kan få ut min medicin så att den här resan eventuellt kan börja på riktigt!
  • splink
    Stinis83 skrev 2012-01-05 08:35:47 följande:
    Pernilla och Vildarna, det ser ut som att du ska fortsätta testa tycker jag :) Tror inte du kommer bli besviken ;)

Splink, det är absolut starkare - grattis! Vad tidigt du plussat :)

Slemmis, idag ser jag faktiskt inget, men jag håller tummarna lik förbannat och tycker att det låter lovande :)
    Jag har faktiskt plussat svagt på bim -9 en gång.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester