• splink

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

rebecku skrev 2012-03-26 18:41:57 följande:
    tog ett cb idag bara för att veta säkert. :))

såhär i efterhand tänker man, varför tar man inte cb digital VARJE GÅNG? Så slipper man dessa spök.

Finfina test! Grattis! Hjärta
    Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • splink
    c89 skrev 2012-03-29 16:52:02 följande:
    Äh, ta inte illa upp för att vissa inte förstår en chockad ironi och konstaterande från en tragisk rapport med jobbig fakta. Det är deras förlust om de inte kan hantera något som de inte vill höra, även när det inte ens är riktat eller en egen åsikt man lämnar.
    Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • splink
    N1987 skrev 2012-04-27 22:32:47 följande:
    Emmilie: Gulligt av dig att ta dig tid att skriva. Det betyder så mycket att höra historier som din, det ger mig verkligen hopp om att någon gång få bli mamma.. Stort grattis till son! Hoppas att jag också kommer dit en vacker dag :) Kram till dig!
    Vill bara säga att jag håller alla tummar och tår för dig! Har också varit i din situation på ett sätt... Massa kramar. Det SKA gå och en vacker dag håller du ett älskat litet mirakel i famnen! 
    Dotter född -07, BF med dotter 2 18/9, Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • splink
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-02 18:31:31 följande:
    jag har slutat testa för mycket starkare än det CB jag tog i går blir det inte... testade nyss iofs med mina stickor...efter att ha hållt mig mindre än 2 timmar och det är solklart positivt men något svagare (eftersom jag kissat och druckit massor i dag)

Jag är gravid och behöver inte testa mer. Finns liksom ingen vits med det just nu utan nu ska jag bara invänta mina två tidiga ultraljud ett i vecka 6 och ett i vecka 8 för att kolla till om det är ett eller två gryn där inne
    Okej då vet jag! Hoppas du uppdaterar med bilder från VUL sen då! Nyfiken!
  • splink
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-02 18:42:43 följande:
    japp.. det kommer.. men de första två ultraljuden syns det ju inget på iaf....vet inte ens om jag kan få bilder med därifrån men kanske fotar bildskärmen själv haha.....
    Jag gjorde under den här graviditeten VUL i v. 5, 7, 9, 12, 13, 17 och 19 och jag fick bilder från alla veckor utom första. Fråga om bild redan innan du lagt dig i stolen. Dom brukar vara medgörliga tycker jag  
  • splink
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-02 18:49:34 följande:
    det beror på vart man gör det också.. på vårdcentralens mödravård har de ingen skrivare till ultraljudsapparaten
    Då blir det att fota med telefonen
  • splink
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-02 18:51:27 följande:
    jupp.. men det är ju bara små prickar så tidigt så det är ju bara att jag vill se hjärtat/hjärtanen slå..det är ju det viktigaste liksom
    Klart det är det viktigaste. Men det är bra häftigt att ha en bild på sitt/sina barn redan när de är en mm stora
  • splink
    zigne skrev 2012-05-04 07:50:08 följande:
    OK "slemtorsk i din bralla" (vad fick du den signaturen ifrån När det gäller IVF så är det absolut mer begripligt att man börjar testa så fort som möjligt! Men i andra fall så verkar det rätt hysteriskt.
    Du vet inte alla människors anledningar till att de börjar testa sig tidig så kanske ska du inte vara så snabb med att döma. Själv började jag testa sju dagar innan beräknad mens (äter mediciner som ska regleras om jag blir gravid) och faktiskt, sex dagar innan beräknad mens fick jag plus!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester