• MissDB

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

malina 87 skrev 2022-01-14 11:16:15 följande:

Testet med ett streck togs igår och de med kryss i morse. Kan de vara svaga eller kan man ha otur att få torkstreck på två olika tester

Jag fick sådär flera ggr med CB både testa tidigt och det vanliga. Känns som det alltid blir någon form av streck men när man väl är gravid blir strecket jämnt, brett och färgat.
  • Caleido

Testet med ett streck togs igår och de med kryss i morse. Kan de vara svaga eller kan man ha otur att få torkstreck på två olika tester

Jag tror att de är svaga bara, särskilt om det är likadant på två olika som du tagit.

Har också ett dilemma, är på BIM -2. Misstänkt ÄL den 30e, vad tror ni tjejer? Positivt eller negativt?

Bilden längst upp är taget efter 3 min, den under är taget efter den rimliga tiden

[img=undefined]
  • malina 87

Har BIM på måndag så de är väldigt tidigt än att testa. På det sista plusset ser man bredden men väldigt svagt

• Caleido
    malina 87 skrev 2022-01-14 13:10:49 följande:

Har BIM på måndag så de är väldigt tidigt än att testa. På det sista plusset ser man bredden men väldigt svagt

Ja ditt streck är onekligen mycket tydligare än mitt hehe. Såg bilderna i efterhand, de är i så dålig kvalitet av nån anledning. Jag väntar nog några dagar och tar ett nytt test igen. Vad kul då har du BIM dagen efter mig! Håller tummarna!!
  • svansmamman

Torkstreck är mer regel än undantag på de icke-digitala cb-testen. Jag skulle tyvärr säga att det är negativt. För att det ska vara positivt ska strecket vara lika brett som kontrollstrecket och jämnt i färgen, vilket jag inte tycker att det är på något av testen. :)
  • Bez

Tog test med testlagret nu på morgonen är på BIM-1. Tog 2st och ser svagt på båda! Visst borde de inte kunna vara spök? Nån som kört med de innan?

• Ann Lis
    Bez skrev 2022-01-15 09:33:24 följande:

Tog test med testlagret nu på morgonen är på BIM-1. Tog 2st och ser svagt på båda! Visst borde de inte kunna vara spök? Nån som kört med de innan?

Jag tycker det ser ut som riktiga streck :)
  • Tigu

Tycker det ser positivt ut! Jag har också testat dem, har aldrig fått falskt positivt. Antingen inget eller tydligt med färg så jag tror absolut det är positivt!! Prova ett nytt om två dagar <3
  • MBL1712

Tydligt positivt :) Grattis :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester