• Malin 845

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

hade bim i förgår, vad tror ni om detta? 

• Caleido

Tack för titten tjejer Klara1­997 & MissDB !
    Ska ta ett test måndag morgon så får vi se :))

• Caleido
    Malin 845 är det taget med ett RFSU testa tidigt?? 
    Det ser klart positivt ut i mina ögon i varje fall!
  • Malin 845
    Caleido skrev 2022-02-12 14:02:14 följande:
    Malin 845 är det taget med ett RFSU testa tidigt?? 
    Det ser klart positivt ut i mina ögon i varje fall!
    Tack för ditt svar, ja det stämmer! Det är ett RFSU test tidigt. Är orolig dock då bim var för flera dagar sen. tog ett digitalt test och det var negativt :( blir så orolig att något är fel.. 
  • Klara1997
    Malin 845 skrev 2022-02-12 14:38:38 följande:
    Tack för ditt svar, ja det stämmer! Det är ett RFSU test tidigt. Är orolig dock då bim var för flera dagar sen. tog ett digitalt test och det var negativt :( blir så orolig att något är fel.. 

är det inte så att RFSU testet är känsligare för gravid hormoner då? 

tänker att det kanske är för lite hormoner
    för ge utslag på ett digitalt 

håller tummarna

• Blomma1234

Hej! 

Jag skulle haft min mens igår men än har den inte dykt upp. Jag gjorde ett digitalt CB och bröt upp den efter jag fått negativt. Läst att många gör det så jag blev nyfiken. 

jag har fått tre streck, vissa skriver att det alltid är tre streck och endel skriver att om man får tre streck så tyder det ändå på att den känner av hcg men inte tillräckligt för att ge positivt. Om man inte är gravid, kan man ändå mäta till hcg och varför ?

har symptom som molande värk varje dag som kommer och går, trötthet, kissar hela tiden(kommer lika mycket varje gång) och har börjat må illa em/kvällstid. 
    vad tror ni?

• PelloBello
    Blomma1234 skrev 2022-02-13 11:57:00 följande:

Hej! 

Jag skulle haft min mens igår men än har den inte dykt upp. Jag gjorde ett digitalt CB och bröt upp den efter jag fått negativt. Läst att många gör det så jag blev nyfiken. 

jag har fått tre streck, vissa skriver att det alltid är tre streck och endel skriver att om man får tre streck så tyder det ändå på att den känner av hcg men inte tillräckligt för att ge positivt. Om man inte är gravid, kan man ändå mäta till hcg och varför ?

har symptom som molande värk varje dag som kommer och går, trötthet, kissar hela tiden(kommer lika mycket varje gång) och har börjat må illa em/kvällstid. 
    vad tror ni?

De visar alltid tre streck och går inte att läsa av på stickorna inuti. Säger den negativt i skärmen så är den negativ. 
  • Malin 845

Fick detta i morse :) stickan såg jag knappt något på men digitala visade idag!  jag är så glad!! :) 

• Malin 845
    Blomma1234 skrev 2022-02-13 11:57:00 följande:

Hej! 

vad tror ni?

Tyvärr kan man inte lita på strecken i testen, om den visar den mängden hcg som behövs för cb digitalt kommer det visa gravid.. önskar dig lycka till! 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester