• qaswas122

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vågar vi fira tro..?

• annaskm

Någon som skulle vilja hjälpa mig tolka en grej. Det här är ett tag sedan men jag frågade aldrig här vad andra tror kunde ha hänt. Jag gick på minipiller och jag hade slarvat rejält med dem (kanske tog 1-2 i veckan) och tänkte att jag skulle ta ett graviditetstest bara för att och det visade positivt utslag på det första så jag tog ett till som också visade positivt fast lite svagare. Testade mig dagen efter och det var negativt och så fortsatte det. Jag blödde rikligt och hade väldig mensvärk ca en vecka innan (vill förtydliga att när jag gick på minipiller hade jag sällan mens och när jag väl hade det så var det knapp märkbart) och sedan blödde jag 3,5 veck efter det positiva testet. Kunde jag ha varit gravid men fått någon slags tidigt missfall? Vad tror ni? Jag bifogar bild får ni se hur testet såg ut. 
  • nomina
    Malin 845 skrev 2022-10-19 07:53:40 följande:

Tog tidigt test idag, vad tror ni? 

Positivt!! Grattis!! :)
  • Malin 845
    nomina skrev 2022-10-19 08:00:05 följande:
    Positivt!! Grattis!! :)
    Åh tack! vågar inte tro på det dock, då det mesta av sträcket kom efter test tiden, ca 5 minuter efter. Det syntes innan också men inte lika tydligt. 
  • Kungsbacka
    Minmillis skrev 2022-10-16 23:24:16 följande:
    Tycker också rfsu är läskiga! Men såg att ditt va positivt. Grattis 😍 tycker de är så kul att vissa får utslag på testen så tidigt. Har du barn sedan innan och i så fall har du plussat tidigt då med? 
    Tack! 💕 Jag har en son som blir två nu i december. Med honom testade jag negativt på ÄL+10 men positivt på ÄL+12 har jag för mig..det är så olika i olika graviditeter verkar det som. Man vet aldrig vad man får 😅
  • Malin 845

Fick även detta nu på eftermiddagen, åh vad jag hoppas att den vill stanna! <3 :) 
  • Vendela18

kan någon förklara för mig. jag fick detta inom sekunder med rfsu testa tidigt. sen försvann de efter 2 min  är de falskt då.

• Minmillis

Någon som vet om ett spökstreck kan komma inom testtiden på babyplan? Strecket är lika brett som kontroll strecket men ser inte om de är rött eller ej då de är svagt. Dock om jag ökar "mättnaden" som jag gjorde lite granna på ena bilden så ser strecket rött ut. O de borde la inte bli rött om de inte redan fanns en liten del rött från början? Eller? Kan ha fel.

De första bilderna är alla inom test tiden (runt 2-5 minuter) sista bilden med två på samma är de understa testet samma som de andra bilderna men de har torkat där och översta testet är inom test tiden men enbart doppat i kiss.

Testet doppat i vatten ser jag något väldigt svagt men den linjen tycks inte riktigt vara på samma ställe som de som är i urin. Och de är inte lika brett. 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester