• Simonan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Maymom skrev 2023-01-14 18:19:25 följande:
    Du är alltså ÄL+4. Dvs omöjligt att få plus, befruktningen sker inom ett dygn från ÄL, implantationen ca 1 vecka senare, och det är också då hcg börjar produceras. äl+4 har alltså hcg som testet mäter ej börjat produceras, vänta 6-7 dagar innan nästa test.

lutealfas på 13 dar är helt normalt och inte kort.
    Tack snälla!
    har som sagt 0 kunskap då jag aldrig planerat barn innan eller ens följ ÄL m.m förrän nu typ
    Uppskattas!
  • Maymom
    Simonan skrev 2023-01-14 18:37:26 följande:
    Tack snälla!
    har som sagt 0 kunskap då jag aldrig planerat barn innan eller ens följ ÄL m.m förrän nu typ
    Uppskattas!
    Så lite så. onödigt att slösa pengar på test för tidigt. :)
    lycka till!
  • Cashili33
    Simonan skrev 2023-01-14 18:15:08 följande:
    Då finns det alltså en chans i alla fall!
    vi har precis börjat försöka så blir ju inte jätteledsen om det inte tar sig, men heller aldrig planerat barn innan då dottern som sagt var oplanerad men varmt välkommen
    så är lite ny med allt ;) haha 
    Menade såklart 14 dagar lutealfas och inte 24
  • Mathilda999
    Jordgubbsanna skrev 2023-01-14 21:15:49 följande:
    Är det ett svaagt plus tro? 
    Ser absolut ett plus 🤞. Vilken dag ÄL+? / BIM-?
  • Barbrastreisand
    t123 skrev 2023-01-14 16:54:42 följande:
    Här är gårdagens test överst och dagens nederst, dock torkade nu när jag tog bilden. Men dagens är klart starkare tycker jag! Dock har jag fått lite rosa/bruna flytningar nu på eftermiddagen trots stegringen, blir förvirrad 😕 Mens är beräknad till imorgon tror jag. Någon som varit i samma situation med test som blir starkare men någon typ av blödning?
    Det är ju definitivt streck där! Är du säker på när äl inträffade? Kanske kom lite senare än vad du tror?:) Håller tummarna!
  • Jordgubbsanna
    Mathilda999 skrev 2023-01-14 22:01:41 följande:
    Ser absolut ett plus 🤞. Vilken dag ÄL+? / BIM-?
    Antingen BIM/äl+14 eller BIM-1/äl+13. Tog med kvällsurin då jag inte kunde vänta när mensen inte dök upp under hela dagen.  
  • Finurligafiluren

Hej, har köpt clear Blue ultratidiga test som ska gå att testa 6 dagar innan mens. Jag testade idag och har BIM på lördag men testet var negativt.. är det kört nu??

• Malin 845
    Finurligafiluren skrev 2023-01-16 12:09:54 följande:

Hej, har köpt clear Blue ultratidiga test som ska gå att testa 6 dagar innan mens. Jag testade idag och har BIM på lördag men testet var negativt.. är det kört nu??

Du kan testa som tidigast 6 dagar innan förväntad mens, men är ju inte säkert att det visar positivt så tidigt. Behöver inte alls vara kört!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester