• t123

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Såhär ser mina tester ut från senaste dagarna (nedersta är idag, och sen uppåt en dag bakåt per test så att säga). BIM igår. Började blöda litegrann i förrgår (strax efter att jag tog testet som är näst högst upp) och det har fortsatt, inga väldiga mängder men så att det i alla fall känns som tidigt missfall (kemisk graviditet?) och tempen har gått ner. När brukar testen börja bli svagare när blödningen startat egentligen? Tycker att det borde ha hänt redan 🤔
  • Cashili33
    t123 skrev 2023-01-16 15:33:52 följande:

Såhär ser mina tester ut från senaste dagarna (nedersta är idag, och sen uppåt en dag bakåt per test så att säga). BIM igår. Började blöda litegrann i förrgår (strax efter att jag tog testet som är näst högst upp) och det har fortsatt, inga väldiga mängder men så att det i alla fall känns som tidigt missfall (kemisk graviditet?) och tempen har gått ner. När brukar testen börja bli svagare när blödningen startat egentligen? Tycker att det borde ha hänt redan 🤔
    Hormoner släpar alltid så man kan få positivt ett tag 
    När strecken dessutom var så svaga från början så är det kanske svårt att se om de successivt blir lite svagare 

Håller tummarna att det går bättre nästa gång ! 
  • Lillfia989

Är det normalt att få såna här starka streck på babyplans ägglossningstester utanför det fertila fönstret? Obestämd

• Maymom
    Lillfia989 skrev 2023-01-17 14:47:51 följande:

Är det normalt att få såna här starka streck på babyplans ägglossningstester utanför det fertila fönstret? Obestämd

Var i cykeln är du?
    äl-test kan ge positivt vid graviditet, så är du runt Bim så ta grav-test. :)
  • Lyksa

Ser ni något? Inte morgon urin och har inte lyckats hålla mig mer än max en timma.
  • svansmamman
    Lyksa skrev 2023-01-17 16:06:21 följande:

Ser ni något? Inte morgon urin och har inte lyckats hålla mig mer än max en timma.

En fråga av all välmening, vad är anledningen till att du testat med flera test i samma urin när du bara hållit dig en timme samtidigt som du (förmodligen) inte är alltför många dagar efter äl? Du verkar vara införstådd i att man helst ska testa med morgonurin men i vart fall hålla sig minst fyra timmar. De förhållnings?reglerna? är ju inte till för att vara besvärliga utan helt enkelt för att chansen till ett rättvisande resultat är som störst då. 

Jag ser ingen tendens till positivt på någon av testen. ☺️

• Lyksa
    svansmamman skrev 2023-01-17 17:21:05 följande:

En fråga av all välmening, vad är anledningen till att du testat med flera test i samma urin när du bara hållit dig en timme samtidigt som du (förmodligen) inte är alltför många dagar efter äl? Du verkar vara införstådd i att man helst ska testa med morgonurin men i vart fall hålla sig minst fyra timmar. De förhållnings?reglerna? är ju inte till för att vara besvärliga utan helt enkelt för att chansen till ett rättvisande resultat är som störst då. 

Jag ser ingen tendens till positivt på någon av testen. ☺️

De är för att antingen är jag gravid eller så är jag sjuk. Vill inte vara sjuk så försöker greppa alla strå jag kan. 😔 hade varit enklare att "anledningen till att du är svimfärdig, har haft en vilopuls på 115 hela dagen och mår konstigt utan några andra tecken på sjukdom är pga en graviditet" (har mått dåligt tidigare graviditeter)
  • Lillfia989
    Maymom skrev 2023-01-17 14:50:07 följande:
    Var i cykeln är du?
    äl-test kan ge positivt vid graviditet, så är du runt Bim så ta grav-test. :)
    Jag är på bim+4 men negativa graviditetstester Glad får avvakta lite. 
  • Cashili33
    Lyksa skrev 2023-01-17 16:06:21 följande:

Ser inget 
  • Cashili33
    Lillfia989 skrev 2023-01-17 18:32:19 följande:
    Jag är på bim+4 men negativa graviditetstester Glad får avvakta lite. 
    Cd 4 kan östrogen och LH börja öka inför nästa cykel så har du denna gång en tidig ÄL så kan nog test redan nu va rätt starka 

men sen har jag varit med om att test pendlat i styrka före ÄL så det kan nog ske utan att det är konstigt 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester