• Nathaliextnf

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vendela18 skrev 2023-01-10 19:19:18 följande:

Åhh grattis alltid kul när ngn av er blir gravida här 🙏🙏😁 Någon som vet ngn knep på bli gravid , försökt nu 1 år och ingen lycka. 

Mitt bästa knep som faktiskt alltid funkat, ha sex runt äl och gå inte på toa efter. Vänta nån/några timmar. För varje gång vi haft sex och somnat till efter har jag blivit gravid Hjärta
    Fött 7 barn och 5 som tyvärr blivit missfall. håller tummarna för att de snart blir er tur! 
  • svansmamman
    Det är duvet skrev 2023-01-10 13:58:19 följande:
    Det är taget inom svarstiden annars hade jag förstått varför det såg ut så.
    Okej. Ja med tanke på hur konstigt kontrollstrecket ser ut också så är det nog definitivt defekt! 
  • Vendela18

Okej de visste jag inte jag har varje ggn gått pissat,, hmm ok ska prova de denna ggn kanske lyckas jag. har provat ha sex runt äl innan Äl efter äl inget funkar men ska prova din metod med inte kissa efteråt. Yack hoppas jag med 🙏

• svansmamman
    Vendela18 skrev 2023-01-11 08:43:33 följande:

Okej de visste jag inte jag har varje ggn gått pissat,, hmm ok ska prova de denna ggn kanske lyckas jag. har provat ha sex runt äl innan Äl efter äl inget funkar men ska prova din metod med inte kissa efteråt. Yack hoppas jag med 🙏

Är du helt säker på när du har äl då? Testar eller tempar du? Brukar du få några särskilda symptom vid äl som bekräftar den ytterligare? 
  • siris
    Hej på er!
    Jag hoppar in i denna tråd med en stark förhoppning om att va gravid! Hade äl den 29/12 och BIM nu på fredag 13/1, och tog idag ett ?testa-tidigt?test ifrån Clear blue. Ett svagt sträck visas, men vågar endå inte hoppas, då jag läst om så många som får spöksträck på dessa tester. Lägger in bild! Vad tror ni?

ska ha is i magen och testa med ett digitalt test på fredag om inte mensen visar sig. Har haft lite molande verk de senaste 2-3 dagarna och vet inte om det kan va mens på gång eller om det är tidiga gravidsymptom. 
  • Swave
    siris skrev 2023-01-11 11:49:27 följande:
    Hej på er!
    Jag hoppar in i denna tråd med en stark förhoppning om att va gravid! Hade äl den 29/12 och BIM nu på fredag 13/1, och tog idag ett ?testa-tidigt?test ifrån Clear blue. Ett svagt sträck visas, men vågar endå inte hoppas, då jag läst om så många som får spöksträck på dessa tester. Lägger in bild! Vad tror ni?

ska ha is i magen och testa med ett digitalt test på fredag om inte mensen visar sig. Har haft lite molande verk de senaste 2-3 dagarna och vet inte om det kan va mens på gång eller om det är tidiga gravidsymptom. 

Jag skulle defitnitvt säga att det är ett plus. Grattis Hjärta

• Vendela18

Svansmamman: tack för du svarar.

Jag har en app som jag följer skriver in dagarna när ja har mens näe den slutar , så följer den. använt LH remsor med men inget har funkat. Tempat har jag aldrig gjort för vet inte ens hur man gör 🙃. 

• mattiswall
    siris skrev 2023-01-11 11:49:27 följande:
    Hej på er!

Ser absolut positivt ut!! 

• mattiswall
    Hejsan, hoppar in här jag med!

Hade ÄL nyårsafton och BIM nu på söndag 15/1. Haft molvärk 2-3 dagar nu samt väldigt trött. 
    Igår började brösten ömma ytterst lite och idag ömmar de ännu mer.

Blev gravid i augusti förra året men det slutade i missfall i v.6.. Även då hade jag tidiga symptom samt testade positivt väldigt tidigt.

Vi har försökt sedan dess utan resultat men denna gång kan man kanske känna sig lite hoppfull? Vad tror ni?

Första testet (rosa lock) är från i måndags BIM-6

Andra testet är från imorse BIM-4 

• t123

Ser det här ut som spökstreck? Babyplans tidiga test! Är nog fyra-fem dagar till BIM så det är extremt tidigt oavsett. Ska testa igen om nån dag men tänkte om fler fått en sån ?skugga??
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester