• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Lillfia989 skrev 2023-01-14 12:19:10 följande:
    Det är så märkligt att de ska bli så 😅 när strecken också är blå. jag tog ett från babyplan med samma urin som var tok negativt men på dom stickorna får jag alltid spökstreck Förvånad får ta ett annat om någon dag helt enkelt Oskyldig
    En fråga .. är det ett testa tidigt eller ett vanligt ? 
  • Simonan

Hej!
    ser ni något på denna bild? Jag är själv tveksam till att jag se något och är dessutom bara på äl+6 så hade inte varit konstigt om det är negativt
    bild tagen precis efter 5 min
    Vi håller på med försök till syskon nr 2 nämligen!
  • Cashili33
    Simonan skrev 2023-01-14 16:45:22 följande:

Hej!
    ser ni något på denna bild? Jag är själv tveksam till att jag se något och är dessutom bara på äl+6 så hade inte varit konstigt om det är negativt
    bild tagen precis efter 5 min
    Vi håller på med försök till syskon nr 2 nämligen!
    ser inget 

ÄL +6 är nästan en omöjlighet att få positivt på ett test som mäter från 25
  • t123

Här är gårdagens test överst och dagens nederst, dock torkade nu när jag tog bilden. Men dagens är klart starkare tycker jag! Dock har jag fått lite rosa/bruna flytningar nu på eftermiddagen trots stegringen, blir förvirrad 😕 Mens är beräknad till imorgon tror jag. Någon som varit i samma situation med test som blir starkare men någon typ av blödning?
  • Simonan

Jo jag misstänkte att det inte var något, sen vet man ju aldrig närmre BIM, har bim om 8 dagar

• Cashili33
    Simonan skrev 2023-01-14 17:01:44 följande:

Jo jag misstänkte att det inte var något, sen vet man ju aldrig närmre BIM, har bim om 8 dagar

Precis testa snarare dag 12 efter ÄL 
    dag 6-7 har knappt ngt fäst 
  • Simonan
    Cashili33 skrev 2023-01-14 17:48:35 följande:
    Precis testa snarare dag 12 efter ÄL 
    dag 6-7 har knappt ngt fäst 
    Ja!
    med första barnet så blev det oplanerad graviditet så plussade först bim+2 med ett jättestarkt plus
    frågan är dock, jag har inte superlång luteafas, är äl+6 men bim -8
    fick positiva utslag från 8e till och med 10e på morgonen så ägget släppte väl sent med tanke på positivt såpass länge 
  • Cashili33
    Simonan skrev 2023-01-14 18:07:04 följande:
    Ja!
    med första barnet så blev det oplanerad graviditet så plussade först bim+2 med ett jättestarkt plus
    fick positiva utslag från 8e till och med 10e på morgonen så ägget släppte väl sent med tanke på positivt såpass länge 
    Om Du är -8 så har du ju en normallång lutealfas ( 24 dgr ca ) 

ja ägget måste inte ske exakt 24-36 h efter positivt test , det kan ske senare 
  • Simonan
    Cashili33 skrev 2023-01-14 18:14:01 följande:
    Om Du är -8 så har du ju en normallång lutealfas ( 24 dgr ca ) 

ja ägget måste inte ske exakt 24-36 h efter positivt test , det kan ske senare 
    Då finns det alltså en chans i alla fall!
    vi har precis börjat försöka så blir ju inte jätteledsen om det inte tar sig, men heller aldrig planerat barn innan då dottern som sagt var oplanerad men varmt välkommen
    så är lite ny med allt ;) haha 
  • Maymom
    Simonan skrev 2023-01-14 18:07:04 följande:
    Ja!
    Du är alltså ÄL+4. Dvs omöjligt att få plus, befruktningen sker inom ett dygn från ÄL, implantationen ca 1 vecka senare, och det är också då hcg börjar produceras. äl+4 har alltså hcg som testet mäter ej börjat produceras, vänta 6-7 dagar innan nästa test.

lutealfas på 13 dar är helt normalt och inte kort.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester