• Lyksa

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Lyksa skrev 2023-05-12 13:26:25 följande:
    Rfsu som inte får läsas av efter 10 minuter. Denna bilden är tagen efter 9 minuter från att min syster startade tidtagaruret för att doppa testet. Nedersta har hon hållit sig i 1,5 timma översta höll hon sig i 15 minuter (spontant test när hon va hos mig o hälsade på)

En till bild tagen samtidigt som de andra
  • Sam2023

Tog clearblue test en dag innan bim och tog också rfsu. RFSU SUPER SUPER SVAGT POSITIVT KNAPPT SYNLIG.Och clearblue POSITIVT 

• Chalix1415
    Nemiia skrev 2023-05-11 21:23:43 följande:
    Jag ser absolut ett svagt sträck utan att anstränga mig, dessutom ser det ut som RFSL? Jag fick positivt på tidigt test och sedan negativt på RFSL så för mig är det positivt tecken. Har du testat med något annat märke?
    Ja det är ett RFSU test , men har beställt cb digitalt så ska testa det när den kommer 😀 Jag hoppa innerligt att det ska va en lite i magen 🤗
  • Nemiia
    Chalix1415 skrev 2023-05-12 17:17:15 följande:
    Ja det är ett RFSU test , men har beställt cb digitalt så ska testa det när den kommer 😀 Jag hoppa innerligt att det ska va en lite i magen 🤗
    Jag tror verkligen du kommer få resultat gravidGlad
  • Chalix1415
    Nemiia skrev 2023-05-12 20:37:43 följande:
    Jag tror verkligen du kommer få resultat gravidGlad
    Men åh 😍 Tack för att du ger mig hopp ❤️ 
  • Nemiia
    Chalix1415 skrev 2023-05-12 20:55:53 följande:
    Men åh 😍 Tack för att du ger mig hopp ❤️ 
    Uppdatera gärna sedan!
  • TA01

Idag tog jag ett test med RFSU bara för att se hur pass starkt det kan ha blivit sen jag gjorde ett test sist. 
    Från att ha varit supersupersuper svagt, har det absolut blivit starkare idag på BIM+3. Slutsatsen jag drar är att det är bäst att använda rfsus tester efter BIM-datumet för att få en ärlig chans och se om man är gravid eller ej. Testerna verkar inte fixa att testa innan BIM-datumet / eller så tidigt som 10-14 dagar efter Äl. Allra bästa är ju givetvis att hoppa över rfsus tester och testa med annat märke Flört

Så tjejer... om ni testat med rfsus tester och inte fått plus behöver det verkligen inte betyda att ni inte är gravida. Det kan bara vara testet som inte är kapabel att spåra hCG-halter tidigt trots att de ska kunna ge utslag på en nivå om 25 mIU/ml!

• flisan1989

Hej! Vad tror ni om detta? Första bilden är 5 minuter efter taget test och andra bilden är 10 minuter efter taget test. testet underst i bild är doppat i vatten.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester