• Maymom

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

TA01 skrev 2023-05-13 08:00:57 följande:

Idag tog jag ett test med RFSU bara för att se hur pass starkt det kan ha blivit sen jag gjorde ett test sist. 
    Från att ha varit supersupersuper svagt, har det absolut blivit starkare idag på BIM+3. Slutsatsen jag drar är att det är bäst att använda rfsus tester efter BIM-datumet för att få en ärlig chans och se om man är gravid eller ej. Testerna verkar inte fixa att testa innan BIM-datumet / eller så tidigt som 10-14 dagar efter Äl. Allra bästa är ju givetvis att hoppa över rfsus tester och testa med annat märke Flört

Så tjejer... om ni testat med rfsus tester och inte fått plus behöver det verkligen inte betyda att ni inte är gravida. Det kan bara vara testet som inte är kapabel att spåra hCG-halter tidigt trots att de ska kunna ge utslag på en nivå om 25 mIU/ml!

Jag har aldrig haft problem med dem. Plussade nu senast på ÄL+11 och det syntes tydligt. Mitt streck på bim var snäppet tydligare än det du hade på din bild.
    Sen har jag inte testat tidigare och varit gravid så osäker på om de skulle klara ÄL+9.
    men innan bim funkar absolut!😊
  • Maymom
    MadAnn93 skrev 2023-05-15 19:43:41 följande:
    ser jag i syne? Blir tokig 🙃
    Anar något.😊
  • SeptemberB
    flisan1989 skrev 2023-05-15 18:31:48 följande:
    Ser ett streck! På vilken dag efter äl är du? 😊
  • flisan1989
    SeptemberB skrev 2023-05-15 22:09:06 följande:
    Ser ett streck! På vilken dag efter äl är du? 😊
    ÄL +10! står i kö till Ivf så det hade ju varit fantastisk. anar ett svagt på bilden som är inom tiden och i verkligheten var det rosa streck på bilden som är lite över tiden. Så kanske kan det finnas lite hopp? Aldrig sett ett så starkt/rosa spökstreck förut nämligen men läst mycket om dem! Skickar med ytterligare en bild. Denna är kanske 10-15 minuter efter testet togs, alltså över tiden. Den utan streck är den som är doppat i vatten. Mer rosa irl alltså 

• SeptemberB

Tror absolut att du får positivt om du testar med ett digitalt! 😊

flisan1989 skrev 2023-05-15 22:21:48 följande:
    ÄL +10! står i kö till Ivf så det hade ju varit fantastisk. anar ett svagt på bilden som är inom tiden och i verkligheten var det rosa streck på bilden som är lite över tiden. Så kanske kan det finnas lite hopp? Aldrig sett ett så starkt/rosa spökstreck förut nämligen men läst mycket om dem! Skickar med ytterligare en bild. Denna är kanske 10-15 minuter efter testet togs, alltså över tiden. Den utan streck är den som är doppat i vatten. Mer rosa irl alltså 

• flisan1989
    SeptemberB skrev 2023-05-16 14:31:08 följande:

Tror absolut att du får positivt om du testar med ett digitalt! 😊

Du hade rätt Hjärta
  • Linneaeli

Drömde inatt att jag plussade, hade egentligen tänkt vänta med att testa men kunde inte låta bli imorse! Äl +12 och fick detta resultat?! Tycker egentligen inte om dessa tester men de var de enda jag hade hemma.. 
    Vad tror ni? Upplevde strecket som blåare i verkligheten än på bilderna.

• HejsanJenny
    Linneaeli skrev 2023-05-17 07:23:43 följande:

Drömde inatt att jag plussade, hade egentligen tänkt vänta med att testa men kunde inte låta bli imorse! Äl +12 och fick detta resultat?! Tycker egentligen inte om dessa tester men de var de enda jag hade hemma.. 
    Vad tror ni? Upplevde strecket som blåare i verkligheten än på bilderna.

Tycker absolut det ser positivt ut och vågar mig på ett försiktigt grattis. 😊 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester