• Blåbärsriset

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Ja iofs syntes det mer i verkligheten men inte mycket. Förra gången jag plussade så va strecken i  princip lika starka på rfsu när jag fick 2-3 veckor på cb 😅

• Nemiia
    Cashili33 skrev 2023-05-10 19:31:57 följande:

Antagligen har du inte tillräckligt med HCG än för att RFSL skulle ge positiv. Syntes det inget alls ?? 

hcg fördubblas varannan dag ungefär så om ett par dagar bör vilket test som helst ge dig positivt 

Har inte stora förhoppningar att detta går vägen. Kunde inte hålla mig och tog ett babyplan nu, det var ett svagare sträck. Iof väldigt utspädd urin mem der borde inte blivit svagare. Så var det med ett missfall jag hade i v5 förut. Är nu i v5 4+0. Så inväntar sen mens.
  • Nemiia
    Arista skrev 2023-05-11 08:47:30 följande:

Tror bara det är RFSU-testen som är lite långsamma.

Jag har fortfarande jättesvaga RFSU-test men har tagit både apotekets egna och ett clear blue digitalt som visar tydligt gravid nu. 

Har inte mycket hopp nu. Testade precis igen med tidigt test och det var ett svagare stäck. Var iof väldigt utspädd urin men borde inte vara svagare 😔 fick mf i v5 typ 4+ någonting och då stegrade det inte så inväntar väl mens i guess. Äl+12-13 tror bim är fredag eller lördag.
  • Nemiia
    Blåbärsriset skrev 2023-05-11 14:45:02 följande:
    det Visar ändå 2-3 veckor det trodde jag aldrig med dom svaga strecken från rsfu 😊
    Men wow vad märkligt att det skiljer så! Och grattis! Har du passerat bim?

Jag fick plus i tisdags på tidigt test ä, negativt på RFSL. Idag tyvärr svagare på tidigt test men utspädd urin. Men lite deppigt nu.
  • Blåbärsriset
    Nemiia skrev 2023-05-11 15:25:59 följande:
    Men wow vad märkligt att det skiljer så! Och grattis! Har du passerat bim?

Jag fick plus i tisdags på tidigt test ä, negativt på RFSL. Idag tyvärr svagare på tidigt test men utspädd urin. Men lite deppigt nu.
    Ja jätte. Känner mig smått förvirrad. Va väldigt uppgiven efter morgonens test men nu väcktes hoppet lite :?) bim är jag inte helt säker på har i vanlig fall bara en lutealfas på 10 dagar typ så enligt äl test borde va varit för 1 vecka sedan typ haha 

förstår känslan men efter min erfarenhet nu så säger jag hoppet finns än.
  • Nemiia
    Blåbärsriset skrev 2023-05-11 16:02:24 följande:
    Ja jätte. Känner mig smått förvirrad. Va väldigt uppgiven efter morgonens test men nu väcktes hoppet lite :?) bim är jag inte helt säker på har i vanlig fall bara en lutealfas på 10 dagar typ så enligt äl test borde va varit för 1 vecka sedan typ haha 

förstår känslan men efter min erfarenhet nu så säger jag hoppet finns än.
    Tack för Peppen och grattis igen!

Jag håller hoppet med att det inte var morgonurin men blir det inte bättre i morgon så är det nog kört tyvärr. Med min dotter stegrade det var tredje dag.
  • Cashili33
    Nemiia skrev 2023-05-11 15:22:47 följande:
    Har inte mycket hopp nu. Testade precis igen med tidigt test och det var ett svagare stäck. Var iof väldigt utspädd urin men borde inte vara svagare 😔 fick mf i v5 typ 4+ någonting och då stegrade det inte så inväntar väl mens i guess. Äl+12-13 tror bim är fredag eller lördag.
    Förstår dig 
    ska jag vara ärlig så låter det inte helt bra att ett test med 10 ml/iU ger svagare resultat idag , men håller tummarna att det är starkare i morgon 
  • Chalix1415

Hejsan Alla!
    jag och partnern har försökt få barn i 3,5 år , tog test i söndags 7/5 och vi tycker oss se två streck , men med min hjärna så tror jag inte på det. Antingen är det ett tidigt Mf eller så är min mens helt kaiko och jag har haft fel hur länge som helst . För ska ha mens om 10 dagar enligt P tracker appen det brukar dock stämma . Men av erfarenhet när jag har varit hos gyn så verkar den visa min ägglossning helt fel iallafall . Har vart hos gyn 2ggr vid 2 olika tillfällen( båda ggr vag ultraljud) och båda gånger enligt dom så hade jag ägglossning Medans det stod i p Tracker appen att jag inte skulle ha äl förns veckan efter jag vart där , hur det nu kan gå till för när jag var där hade min mens slutat bara ett par dagar innan . Min kropp måste vara knäpp eller något. Jag blir inte riktigt klok på någonting och är så jäkla rädd för att bli besviken igen . Ser ni det vi ser ? Och vad kan detta bero på ? 

mvh Elin en tjej som inte vågar tro på något och grubblar väldigt lätt ihjäl mig .

• Nemiia

Måste bara varit en omgång extremt utspädd urin, tänk att det spelar så stor roll! Bara någon timme senare.

Testoman men nu känns det så bra. Att det också är så tydligt på cb känns bra.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester