• Blåbärsriset

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Yey grattis! 😍

• Nemiia
    Blåbärsriset skrev 2023-05-11 18:14:57 följande:

Yey grattis! 😍

Nu vågar jag ge mig på att säga tack och hoppas det räcker hela vägen Glad
  • Cashili33
    Chalix1415 skrev 2023-05-11 17:26:42 följande:

Hejsan Alla!
    jag och partnern har försökt få barn i 3,5 år , tog test i söndags 7/5 och vi tycker oss se två streck , men med min hjärna så tror jag inte på det. Antingen är det ett tidigt Mf eller så är min mens helt kaiko och jag har haft fel hur länge som helst . För ska ha mens om 10 dagar enligt P tracker appen det brukar dock stämma . Men av erfarenhet när jag har varit hos gyn så verkar den visa min ägglossning helt fel iallafall . Har vart hos gyn 2ggr vid 2 olika tillfällen( båda ggr vag ultraljud) och båda gånger enligt dom så hade jag ägglossning Medans det stod i p Tracker appen att jag inte skulle ha äl förns veckan efter jag vart där , hur det nu kan gå till för när jag var där hade min mens slutat bara ett par dagar innan . Min kropp måste vara knäpp eller något. Jag blir inte riktigt klok på någonting och är så jäkla rädd för att bli besviken igen . Ser ni det vi ser ? Och vad kan detta bero på ? 

mvh Elin en tjej som inte vågar tro på något och grubblar väldigt lätt ihjäl mig .

Det låter som om din ägglossning är mycket tidigare än du tror , kanske redan runt dag 7-10 om gyn sagt att de kan se att den är på g men din app menar att det är en vecka kvar. 
    Det skulle ju isf betyda att det inte är 10 dgr till mens utan kanske snarare ett par dagar dit🤷?♀️ 
    Höftar bara lite nu i mina antaganden men det låter iaf inte rimligt att du har 10 dgr kvar om du får ett svagt positivt test 

jag ser en svag andra linje ! 

• Chalix1415
    Cashili33 skrev 2023-05-11 18:54:05 följande:

Det låter som om din ägglossning är mycket tidigare än du tror , kanske redan runt dag 7-10 om gyn sagt att de kan se att den är på g men din app menar att det är en vecka kvar. 
    Det skulle ju isf betyda att det inte är 10 dgr till mens utan kanske snarare ett par dagar dit🤷?♀️ 
    Höftar bara lite nu i mina antaganden men det låter iaf inte rimligt att du har 10 dgr kvar om du får ett svagt positivt test 

jag ser en svag andra linje ! 

Det kanske är så , men min mens har aldrig varit riktigt regelbunden sen jag fick mitt senaste barn för 7,5 år sedan . Jag tycker den har varit väldigt annorlunda iaf. Så det du skriver att min äl är mycket tidigare och jag har stirrat mig blind på en app😑 . Men tack för att du ser en svag andra linje , vi får hoppas på det bästa helt enkelt 😀 . Jag försöker tänka positivt även om det är svårt ibland . 
  • Nemiia
    Chalix1415 skrev 2023-05-11 17:26:42 följande:

Hejsan Alla!
    jag och partnern har försökt få barn i 3,5 år , tog test i söndags 7/5 och vi tycker oss se två streck , men med min hjärna så tror jag inte på det. Antingen är det ett tidigt Mf eller så är min mens helt kaiko och jag har haft fel hur länge som helst . För ska ha mens om 10 dagar enligt P tracker appen det brukar dock stämma . Men av erfarenhet när jag har varit hos gyn så verkar den visa min ägglossning helt fel iallafall . Har vart hos gyn 2ggr vid 2 olika tillfällen( båda ggr vag ultraljud) och båda gånger enligt dom så hade jag ägglossning Medans det stod i p Tracker appen att jag inte skulle ha äl förns veckan efter jag vart där , hur det nu kan gå till för när jag var där hade min mens slutat bara ett par dagar innan . Min kropp måste vara knäpp eller något. Jag blir inte riktigt klok på någonting och är så jäkla rädd för att bli besviken igen . Ser ni det vi ser ? Och vad kan detta bero på ? 

mvh Elin en tjej som inte vågar tro på något och grubblar väldigt lätt ihjäl mig .

Jag ser absolut ett svagt sträck utan att anstränga mig, dessutom ser det ut som RFSL? Jag fick positivt på tidigt test och sedan negativt på RFSL så för mig är det positivt tecken. Har du testat med något annat märke?
  • TA01

Blåbärsriset - Jag delar precis samma erfarenhet angående rfsus gravtester! Plussade själv tydligt i lördags med tester från ?easy at home?, blev så chockad att jag var tvungen att kontrollera att det stämde genom att testa med ett annat märke. Så, jag köpte ett paket gravtester från rfsu och alla visade supersupersupersvagt. Blev ännu mer skraj och köpte med mig digitala tester från clearblue både med och utan veckoindikator och de visade gravid och gravid 2-3. Tog alltså dessa tester igår och då visar fortfarande rfsus jättesvagt!! 😅

• HejsanJenny

Tycker RFSUs tester är så knepiga. Jag fick ett svagt, svagt streck tre dagar efter BIM. Då hade jag fyra dagar tidigare fått ett positivt på Clearblues digitala, en dag innan beräknad mens. Idag är jag i vecka 26 och blir det fler barn efter denna så kommer jag nog inte köpa RFSUs tester igen. 

• Sam2023

Det hände mig också super super svagt med rfsu knappt synlig.Dagen efter med clearblue visade gravid 2-3 veckor. Testade med rfsu också samma dag som clearblue super svagt knappt att kunna bedöma positivt. Så jag tycker rfsu borde visa lite bättre positivt.Jag rekommenderar inte rfsu blev så besviken av dessa rfsu.Bästa gravid test clearblue ❤️❤️❤️ Är gravid vecka 6 nu

• TA01

HejsanJenny & Sam2023 - Helt galet att så många delar samma erfarenhet, verkar ju definitivt vara något tokigt med just deras tester. Det jag tyckte var konstigt var ju att det vara samma känslighet på rfsus tester som hos de övriga märkena jag testade. Då borde det egentligen visa ungefär lika starka pluss?! Men icke!!

• TA01

Hejsan Jenny & Sam2023 - Stort grattis till er pluss by the way! Så underbart Hjärta

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester