• lamadisco

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej!

Detta svaga streck dök upp efter 1,5 - 2 minuter. Efter att avläsningstiden (5 min) gått ut försvann det nästan helt och syns efter det har torkat bara som en grå skugga. 

Testet är taget igårkväll på BIM -4 eller -5. Testade idag igen och det strecket/skuggan var ännu svagare. Hur ska man tolka detta? 🤔

• ellen1397
    elinsimonssonnn skrev 2023-06-19 08:55:22 följande:

Tog ett nytt test idag efter 2 positiva test igår. 
    Tog ovitrelle för 14 dagar sen som kan ge falskt positivt upp till 10 dagar efter sprutan enligt FASS. Testade ut sprutan och det visade negativt efter 7 dagar.
    VÅGAR jag tro på att jag är gravid? hittar bara på massa ursäkter till att det är falskt positivt, att ovitrelle spökar. ja ni vet! kan det ge falskt positivt 14 dagar efter sprutan verkligen??

Grattis!! jag tror absolut du ska tro på att du är gravid! Jag fick också positivt på mitt digitala. Det är verkligen helt overkligt men är så lycklig🙏🏼
  • mulin
    testat ganska tidigt och ej på morgonurin. BIM idag men gör IVF så mensen kan oavsett bli sen. Är detta ett positivt test?

• Lojsan DN
    mulin skrev 2023-06-20 17:26:40 följande:
    testat ganska tidigt och ej på morgonurin. BIM idag men gör IVF så mensen kan oavsett bli sen. Är detta ett positivt test?
    Det där är positivt 😃 Grattis! 
  • svansmamman
    mulin skrev 2023-06-20 17:26:40 följande:
    Solklart positivt, ta ett digitalt och bekräfta det för att våga tro på det själv. Grattis!! 🥳🥳❤️
  • mulin
    svansmamman skrev 2023-06-20 19:23:43 följande:
    Solklart positivt, ta ett digitalt och bekräfta det för att våga tro på det själv. Grattis!! 🥳🥳❤️
     Wow! tack vad era kommentarer gjorde mig glad. Misstänkte positivt men vågade inte tro det. Ska absolut testa med ett digitalt imorgon ❤️ 
  • Syskonförsök

Ser ut att kunna vara ett svaaaagt streck! Håller tummarna om de är vad du hoppas på! Prova imorgon igen och se om de blir tydligare ;):)

Familj123 skrev 2023-06-23 02:34:09 följande:
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester