• Emeno88

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag ser tyvärr inget, men det blir ofta så mycket sämre när man fotar testet tycker jag.. 

• Syskonförsök

Du behöver inget digitalt! Grattis! :)

Elle1234 skrev 2023-07-03 09:53:02 följande:

Tack för peppen och svar Syskonförsök och Sam 2023! Har inte tagit ett digitalt ännu, utan tänkte använda upp de stickor jag hade hemma först, men två dagar senare (dvs idag) ser det ut såhär, så nu vågar jag vara försiktigt positiv (men likväl medveten om att det är tidigt)! 

Blir att ta ett digitalt i veckan:)!

• Maymom
    Emeno88 skrev 2023-07-03 14:02:17 följande:

Min ägglossning har varit sån sen början på April.. Så jag vet inte varför det blivit så.. Var på gyn den 30/5 och då bekräftade hon att ägglossning skulle vara inom kort.. Så det stämmer väldigt bra överens med appen.. Testar enstaka gånger med ägglossningstest..
    Men nu gjorde jag det denna månaden för att ha lite koll. 

Du menar att ägget inte släppt? Kan det ge svagt streck på gravtest?

Har även hört att clear blue digitalt graviditetstest kan vara lite senare med svar om det är väldigt tidigt.. Känns ju endå lite skumt att jag ser 2 streck på båda dem olika testen.. 

Hade senaste mensen i 1 dag den 19/20 juni har ofta väldigt sparsam mens..

Haft väldigt mycket flytningar sen förra ägglossningen.. 

Ska ha nästa mens om 12 dagar.. Och den är väldigt punktlig.

1 dag med mens låter väldigt lite, om du inte alltid haft så så bör du kolla upp det. Kan bero på sköldkörteln och den har jag förstått kan ställa till det när man vill bli gravid om den inte funkar som den ska.
    men som sagt, har du alltid blött så lite så bör det inte vara något konstigt. Kan ju vara pga utebliven ÄL som den var så sparsam och då kan nästa ÄL komma lite annorlunda mot hur det brukar vara.
  • Susannakarlesson

Ah ser ju ett tydligt streck, men när ja la in i en annan grupp skrev flera att det är för tidigt för ett positiv test, är alltså äl+11 
    beräknad mens om 3 dagar. är det så? Att det är för tidigt och kan drf va ?fel?? :(

• Maymom
    Susannakarlesson skrev 2023-07-04 09:12:56 följande:

Ah ser ju ett tydligt streck, men när ja la in i en annan grupp skrev flera att det är för tidigt för ett positiv test, är alltså äl+11 
    beräknad mens om 3 dagar. är det så? Att det är för tidigt och kan drf va ?fel?? :(

Svårt att se på bilden. 

men ÄL+11 behöver inte vara för tidigt. Jag fick tydligt streck på ÄL+11 denna graviditeten.(RFSU-stickor)

• Lojsan DN
    Susannakarlesson skrev 2023-07-04 09:12:56 följande:

De menar att man inte ska testa sig innan mensen är beräknad. Men visar det positivt innan bim så är du gravid, sen får man hålla tummarna att det stannar kvar och blir bra. 😊 
  • Susannakarlesson
    Maymom skrev 2023-07-04 09:30:36 följande:

Svårt att se på bilden. 

men ÄL+11 behöver inte vara för tidigt. Jag fick tydligt streck på ÄL+11 denna graviditeten.(RFSU-stickor)

ja såg att bilden blev grumlig! La bilden i en fb grupp och alla som svarar skriver att dom ser 2 streck men sen var det två st som skrev att det är för tidigt för att få ett positivt. tycker väl det låter konstigt! 
    grattis till dig! {#emotions_dlg.flower}

ska ta ett nytt om nån dag 

• Susannakarlesson
    Lojsan DN skrev 2023-07-04 09:32:10 följande:
    De menar att man inte ska testa sig innan mensen är beräknad. Men visar det positivt innan bim så är du gravid, sen får man hålla tummarna att det stannar kvar och blir bra. 😊 
    Ja men så kan det ju vara! Vi har försökt i 2år & blev så glad att se två streck sen blev jag så nojig när dom skrev att det är för tidigt för ett positivt Skrikandes
    jag ser typ streck super tydligt så hoppas det stannar har väldigt många mf i bagaget så håller tummarna  {#emotions_dlg.flower}
  • Emeno88

Jag har alltid haft väldigt lite mens, så det är inget nytt.. Har alltid väldigt tydliga ägglossnings symtom varje månad samt utslag på tester när jag testat samt att gyn sett flertalet gånger att ägglossning är på G..

Så jag är förvirrad.. 

• Maymom
    Susannakarlesson skrev 2023-07-04 09:35:16 följande:

ja såg att bilden blev grumlig! La bilden i en fb grupp och alla som svarar skriver att dom ser 2 streck men sen var det två st som skrev att det är för tidigt för att få ett positivt. tycker väl det låter konstigt! 
    grattis till dig! {#emotions_dlg.flower}

ska ta ett nytt om nån dag 

Då låter det helt klart positivt. Grattis och hoppas det stannar!🌸
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester