• Elle1234

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Tack för peppen och svar Syskonförsök och Sam 2023! Har inte tagit ett digitalt ännu, utan tänkte använda upp de stickor jag hade hemma först, men två dagar senare (dvs idag) ser det ut såhär, så nu vågar jag vara försiktigt positiv (men likväl medveten om att det är tidigt)! 

Blir att ta ett digitalt i veckan:)!

• Emeno88

Så här ser mina test ut, tog de rosa i lördags och de lila idag.. Vad tror ni? Dock fick jag negativt på Clear blue digitalt.. Så förvirrad... Aldrig fått ens såhär svaga streck på test innan och då har vi försökt ett litet tag.. 
  • Emeno88

Alltså det hela är lite knepigt, min ägglossning har ändrat lite mönster.. Så jag har liksom ägglossning både i början av månaden och sen i slutet som nu.. Så enligt appen ska jag ha ägglossningen nu med start 26/6, ägglossning innan var 30/5 tom 5/6 någonstans där i mellan..   Jag får även starka utslag på ägglossningstesten ska jag tillägga.. Så jag antar att jag har vanlig ägglossning nu.. Men blir endå förvirrad då jag inte fått sina streck innan.. På 2 olika test, och sen negativt på clear blue digitalt.. 
    Har haft mycket flytningar de sista, från förra ägglossningen.. Jag har även väldig molande värk i nedre magen.. Så jag blir så fundersam.. 

• Emeno88

Så efter denna ägglossning ska jag ha mens om ca 12 dagar enligt appen och den stämmer alltid.. Bifogar bild på dem senaste dagarnas  ägglossningstest..  

• trefaldigmästareikärlek

Då skulle jag nog snarare gissa på att din kropp försökt ägglossat tidigare men inte lyckas, får man en dubbelovulation sker det i närtid till att båda äggledarna släpper ägg samtidigt. Inte att det sker med veckors mellanrum iom att om ägget inte blivit befruktat för då kommer mensen inom 14 (+-) dagar. 

Antingen ägglossar du nu eller så är mensen på intågande (ältest kan detektera om mensen är på gång eller om man blivit gravid).

När hade du din senaste mens? 

• Emeno88

Min ägglossning har varit sån sen början på April.. Så jag vet inte varför det blivit så.. Var på gyn den 30/5 och då bekräftade hon att ägglossning skulle vara inom kort.. Så det stämmer väldigt bra överens med appen.. Testar enstaka gånger med ägglossningstest..
    Men nu gjorde jag det denna månaden för att ha lite koll. 

Du menar att ägget inte släppt? Kan det ge svagt streck på gravtest?

Har även hört att clear blue digitalt graviditetstest kan vara lite senare med svar om det är väldigt tidigt.. Känns ju endå lite skumt att jag ser 2 streck på båda dem olika testen.. 

Hade senaste mensen i 1 dag den 19/20 juni har ofta väldigt sparsam mens..

Haft väldigt mycket flytningar sen förra ägglossningen.. 

Ska ha nästa mens om 12 dagar.. Och den är väldigt punktlig.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester