-
Tack snälla för ditt svar och din omtanke. Nej mina graviditeter har ju tyvärr bara blivit värre för varje gång så bådar väl sådär för denna. De som gör att jag tror jag är gravid förutom alla symptom är just detta med foglossningen som varit borta och tidiga illamående. Vet att de är väldigt tidigt men jag är nog väldigt känslig för hormonet . För med alla mina 3 tidigare barn har jag haft hyperemiss och värst med sista barnet där jag fick åka in 3 gånger för dropp varav en av gångerna inläggning 2 dagar. Samt då även foglossningen snabbt. Hade ju ont innan kryckorna och sen graviditetskilona med påverkad lever så vill ju veta så snart som möjligt när jag är gravid för och ha koll och förebygga de jag kan innan. Och blir ju orolig av mitt mående också därför vill jag ju gärna veta/få bekräftat Om de nu är pga graviditet eller måste jag kolla annat. Sambon vill att jag håller mig till fredag. Dock vet jag inte om jag kan de.svansmamman skrev 2023-08-08 11:58:44 följande:Så är det verkligen! Med tanke på hur länge du ändå har kvar till BIM (om du nu inte har väldigt lång cykel mellan äl och BIM) är det ju verkligen inte konstigt att det är lite diffust! Däremot så är ju gravidsymptom och positivt gravtest beroende av samma sak, dvs gravidhormon. Testerna idag är ju så känsliga att de känner av låga nivåer av HCG, så om det är väldigt svagt finns det inte så mycket hormon i kroppen. Om du har problem med foglossning av så lite hormon som du måste ha nu är det nog klokt att du direkt hör av dig till din vårdcentral. Foglossning i vecka 12 är ju tidigt bara det, men att få besvär så tidigt och av så lite hormon som du har nu känns ju inte positivt för hur det kommer bli kommande veckor. Jag håller tummarna för att du kan få hjälp och stöd så att du inte behöver gå i outhärdlig smärta i nio månader! ❤️
-
Horisonten skrev 2023-08-08 15:07:03 följande:Tack snälla för ditt svar och din omtanke. Nej mina graviditeter har ju tyvärr bara blivit värre för varje gång så bådar väl sådär för denna. De som gör att jag tror jag är gravid förutom alla symptom är just detta med foglossningen som varit borta och tidiga illamående. Vet att de är väldigt tidigt men jag är nog väldigt känslig för hormonet . För med alla mina 3 tidigare barn har jag haft hyperemiss och värst med sista barnet där jag fick åka in 3 gånger för dropp varav en av gångerna inläggning 2 dagar. Samt då även foglossningen snabbt. Hade ju ont innan kryckorna och sen graviditetskilona med påverkad lever så vill ju veta så snart som möjligt när jag är gravid för och ha koll och förebygga de jag kan innan. Och blir ju orolig av mitt mående också därför vill jag ju gärna veta/få bekräftat Om de nu är pga graviditet eller måste jag kolla annat. Sambon vill att jag håller mig till fredag. Dock vet jag inte om jag kan de.
Åh jag förstår! Ja foglossning är ju onekligen en alldeles särskild typ av smärta som inte kan likna något annat, så i och med att du upplevt den förut vet du ju precis hur det känns (och att det troligtvis är det). HCG fördubblas ju krasst varannan dag så om du väntar en dag och tar ett test nästa så bör du förhoppningsvis kunna se lite mer. Samtidigt tänker jag att med din bakgrund bör du kunna kontakta din VC och be att de kollar HCG med blodprov istället, det är ju exakt och man får svar mer eller mindre direkt. Är det över referensintervallet är du ju gravid, och då får du svar direkt kring allt.
Fy jag lider så mycket med dig av bara tanken! Jag gick in i vecka 18 idag och har börjat känna av foglossning (hade det lindrigt med första barnet, men det kom sent). Den är dock inte hemsk än, men den ändå lindriga smärta jag har gör att jag knappt kan föreställa mig hur hemskt det varit för dig (och andra i din sits). 😩❤️
-
Har officiellt blivit testgalen. Tog två test till nu ikväll, ett rfsu och ett cb. Vanligs test, inget testa tidigt. Men varför ser strecket på cb så konstigt ut? Mer färg längst ner på plusset än där uppe? Blir så nervös av detta! -
svansmamman skrev 2023-08-08 15:49:54 följande:
Åh jag förstår! Ja foglossning är ju onekligen en alldeles särskild typ av smärta som inte kan likna något annat, så i och med att du upplevt den förut vet du ju precis hur det känns (och att det troligtvis är det). HCG fördubblas ju krasst varannan dag så om du väntar en dag och tar ett test nästa så bör du förhoppningsvis kunna se lite mer. Samtidigt tänker jag att med din bakgrund bör du kunna kontakta din VC och be att de kollar HCG med blodprov istället, det är ju exakt och man får svar mer eller mindre direkt. Är det över referensintervallet är du ju gravid, och då får du svar direkt kring allt.
Fy jag lider så mycket med dig av bara tanken! Jag gick in i vecka 18 idag och har börjat känna av foglossning (hade det lindrigt med första barnet, men det kom sent). Den är dock inte hemsk än, men den ändå lindriga smärta jag har gör att jag knappt kan föreställa mig hur hemskt det varit för dig (och andra i din sits). 😩❤️
Ja men den är ju speciell och inte lik någon annan smärta. Jo kanske men osäker på om de går med på de. Känns som de likaväl tycker jag kan avvakta och se om mensen kommer. Så vågar inte ringa. Är i galet och kvalet om jag skall testa imorgon eller ej. Mår dåligt av de negativa men även dåligt av att inte veta och gå fundera också pga mig ångest diagnos.
jo de är tufft men så värt det
-
Du ÄR gravid. Grattis🥰 nu Har tre test verifierat !
Amandy1990 skrev 2023-08-08 19:42:50 följande:Har officiellt blivit testgalen. Tog två test till nu ikväll, ett rfsu och ett cb. Vanligs test, inget testa tidigt. Men varför ser strecket på cb så konstigt ut? Mer färg längst ner på plusset än där uppe? Blir så nervös av detta! -
Stort Grattis!! 🥳Amandy1990 skrev 2023-08-08 19:42:50 följande:Har officiellt blivit testgalen. Tog två test till nu ikväll, ett rfsu och ett cb. Vanligs test, inget testa tidigt. Men varför ser strecket på cb så konstigt ut? Mer färg längst ner på plusset än där uppe? Blir så nervös av detta!
-
Nä de gick sådär, ser ut som de avstannat eller nåt. Såg inga hjärtslag så ska tillbaks om 10 dagar. Märkligt att plussen blir starkare och starkare. Skitjobbigt.svansmamman skrev 2023-08-07 07:53:12 följande:Ååååh så glad jag blir att läsa detta! Sååå skönt!! Nu håller vi tummarna för att det fortsätter i samma spår! ❤️❤️❤️
-
Nommsan skrev 2023-08-08 22:38:30 följande:Nä de gick sådär, ser ut som de avstannat eller nåt. Såg inga hjärtslag så ska tillbaks om 10 dagar. Märkligt att plussen blir starkare och starkare. Skitjobbigt.
Men kan det inte vara så att du kanske inte är så långt gången som du tror, därför syntes inga hjärtslag. Sen att de tror att det stannat av är säkert för att det inte är så stort som 6 veckor. 🥰 Jag hoppas verkligen att de ser ett hjärta och att det tagit fart om 10 dagar.
-
Usch det är så jobbigt att få sånt besked, även fast man misstänkt det redan.Nommsan skrev 2023-08-08 22:38:30 följande:Nä de gick sådär, ser ut som de avstannat eller nåt. Såg inga hjärtslag så ska tillbaks om 10 dagar. Märkligt att plussen blir starkare och starkare. Skitjobbigt.
Men de gör ju en koll igen för att vara på den säkra sidan, ibland kan det ju ske att det är svårt att mäta eller se hjärtslag, får hoppas det bara är något sådant. -
Testa tidigt clearblue bim - 6
Vad tror ni fick positivt på clearblue advanced ägglossning den 31/7