• Anonym (A)

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Granen123 skrev 2025-08-02 00:10:52 följande:

Tack snälla för peppen. Ska ta ett nytt test imorgon för att se om det är något starkare. 

Har hittat så lite solskenshistorier om att man är gravid trots mens men det kanske finns där ute, skulle behöva läsa några sådana :?) 

Min mamma hade mens med mig när hon väntade mig. Det var först i 6 månaden som mensen försvann. Men är det missfall du är rädd för så ska du nog avvakta med att testa tills det gått en vecka. Men dina test såg starka ut i BIM gruppen med. 

Med min förstfödda hade jag mens och knappt en vecka efter plussade jag, men sen försvann mensen. :)
  • Granen123
    Anonym (A) skrev 2025-08-02 13:22:37 följande:
    Min mamma hade mens med mig när hon väntade mig. Det var först i 6 månaden som mensen försvann. Men är det missfall du är rädd för så ska du nog avvakta med att testa tills det gått en vecka. Men dina test såg starka ut i BIM gruppen med. 

Med min förstfödda hade jag mens och knappt en vecka efter plussade jag, men sen försvann mensen. :)
    Tack snälla för peppen. Tog ett testa tidigt test idag från cleablue med morgonurinen. Så här såg det ut. Svårt att veta när en ev befruktning eller implantation skulle ha varit i och med den blödningen jag hade förra veckan som jag tolkade som mensen.. :/ men det du skriver ger mig hopp <3 tack! 
  • Granen123
    Granen123 skrev 2025-08-02 13:26:49 följande:
    Tack snälla för peppen. Tog ett testa tidigt test idag från cleablue med morgonurinen. Så här såg det ut. Svårt att veta när en ev befruktning eller implantation skulle ha varit i och med den blödningen jag hade förra veckan som jag tolkade som mensen.. :/ men det du skriver ger mig hopp <3 tack! 

• Anonym (A)
    Granen123 skrev 2025-08-02 13:27:42 följande:
    Du ser.... ett SOLKLART PLUS ❤️ Grattis
  • Granen123
    Anonym (A) skrev 2025-08-02 14:03:53 följande:
    Du ser.... ett SOLKLART PLUS ❤️ Grattis
    Tack så jättemycket ❤️ men jag har svårt att glädjas åt det då jag fick den där blödningen/mensen torsdag-söndag förra veckan. Tog gravtest måndag-onsdag förra veckan som alla visade negativt, trots en stark känsla av att jag kunde vara gravid. Onsdagkväll kom första lättare blödningen och torsdag kom det mer som en vanlig mens och tog då för givet att det var mensen som kom och slutade testa mer. Kan det ha varit en blödning trots allt och att jag blev gravid sent i cykeln därav sent plus? Att kroppen inte hann ställa om? Eller var det ett missfall därav mina positiva tester nu? 
  • Anonym (A)

Det kan vara att kroppen inte hunnit ställa om och registrerat en graviditet. Men ditt plus skulle nog ha varit svagare nu om du började blöda då och om det hade varit ett missfall. Om du är orolig för det så vänta med att testa dig igen om en vecka. Då borde du få ditt svar på om det är positivt eller om det blivit mf. Nu vet inte jag hela din historia, men tyvärr är det bara att vänta och det är just den biten som är jobbigast. Håller tummarna för dig.

• Granen123
    Anonym (A) skrev 2025-08-02 14:29:18 följande:

Det kan vara att kroppen inte hunnit ställa om och registrerat en graviditet. Men ditt plus skulle nog ha varit svagare nu om du började blöda då och om det hade varit ett missfall. Om du är orolig för det så vänta med att testa dig igen om en vecka. Då borde du få ditt svar på om det är positivt eller om det blivit mf. Nu vet inte jag hela din historia, men tyvärr är det bara att vänta och det är just den biten som är jobbigast. Håller tummarna för dig.

Tack snälla. Ska avvakta och se hur det utvecklar sig. Kanske betalar privat för att ta hcg redan nästa vecka för att se om det ökar. Eller om jag pallar sitta still i båten en vecka till? 
  • Granen123
    Anonym (A) skrev 2025-08-02 13:22:37 följande:

Det här ger mig hopp att läsa :) minns du hur det var med din förstfödda, räknades din graviditet från mensen som kom strax innan du plussade en vecka innan, eller räknades graviditeten från den mensen du hade månaden innan? Och minns du om du blev framflyttad i tiden? om implantationen skedde senare än du trodde? :)
  • Anonym (A)
    Granen123 skrev 2025-08-02 18:17:21 följande:
    Det här ger mig hopp att läsa :) minns du hur det var med din förstfödda, räknades din graviditet från mensen som kom strax innan du plussade en vecka innan, eller räknades graviditeten från den mensen du hade månaden innan? Och minns du om du blev framflyttad i tiden? om implantationen skedde senare än du trodde? :)
    Kommer kanske inte ihåg allt till punkt och pricka. Mitt barn är tonåring from nästa år. 😅 Men det räknas alltid från föregående mens. Jag blev framflyttad.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester