• Anonym (Anonym97)

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej, hjälp, vad tror ni om detta? BIM om 1-2 dagar 

Testlagret (märket tento besure testa tidigt) innan tiden gick ut alltså efter 3 minuter 

Rfsu testa ofta, bilden är tagen efter tiden gick ut men såg streck innan tiden gick ut:

• Anonym (.)
    Anonym (Anonym97) skrev 2025-07-30 08:42:49 följande:

Hej, hjälp, vad tror ni om detta? BIM om 1-2 dagar 

Testlagret (märket tento besure testa tidigt) innan tiden gick ut alltså efter 3 minuter 

Rfsu testa ofta, bilden är tagen efter tiden gick ut men såg streck innan tiden gick ut:

Solklara plus
  • Anonym (Löjliganonym)

Jag vet jag är löjlig och att detta kanske är ett försiktigt hopp som gör att man inbillar sig.  Men ÄR det ett nästintill osynligt streck där? Ibland ser jag drt och ibland inte..
    Jag är rationell och har barn sedan innan så jag vet man ska avvakta och ta nytt test om några dagar, men ah ni förstår ju 😅

• Anonym (.)
    Anonym (Löjliganonym) skrev 2025-07-30 12:18:39 följande:

Jag vet jag är löjlig och att detta kanske är ett försiktigt hopp som gör att man inbillar sig.  Men ÄR det ett nästintill osynligt streck där? Ibland ser jag drt och ibland inte..
    Jag är rationell och har barn sedan innan så jag vet man ska avvakta och ta nytt test om några dagar, men ah ni förstår ju 😅

Kanske är det något där, svårt att säga. rfsu är sega innan de visar. skulle kanske beställa tidiga babyplan istället?
  • Granen123

Vad säger detta test?? kände mig totalt lurad av min kropp förra cykeln. Hade starka känslor av att jag hade blivit gravid. Testade dock negativt. Fick mens vad jag trodde i vanligt flöde och antal dagar. Inväntar ägglossningen nu och skulle börja tracka den tidigt för att inte missa fertila dagar. Kör clearblue blinkande gubbe som visar fyra mest fertila dagar. Började testa cd 8 idag och blev chockad över att det första jag får upp är en stark lysande gubbe som skulle indikera att jag är som mest fertil nu. Redan nu i cykeln kändes så tidigt. Men vi myste nu på morgonen. Men känner att det är konstigt att jag får stark lysande gubbe på första försöket och även så pass tidigt i min cykel. Tog nu nu ett gravtest som visade detta. Vad tror ni???? Kan jag vara gravid trots att jag fick min mens? 
  • Anonym (Bonnie)

Beräknad mens på onsdag, inbillar jag mig? Vet att det är tidigt men behöver en gnutta hopp
  • Anonym (A)
    Granen123 skrev 2025-08-01 13:26:28 följande:
    Vad säger detta test?? kände mig totalt lurad av min kropp förra cykeln. Hade starka känslor av att jag hade blivit gravid. Testade dock negativt. Fick mens vad jag trodde i vanligt flöde och antal dagar. Inväntar ägglossningen nu och skulle börja tracka den tidigt för att inte missa fertila dagar. Kör clearblue blinkande gubbe som visar fyra mest fertila dagar. Började testa cd 8 idag och blev chockad över att det första jag får upp är en stark lysande gubbe som skulle indikera att jag är som mest fertil nu. Redan nu i cykeln kändes så tidigt. Men vi myste nu på morgonen. Men känner att det är konstigt att jag får stark lysande gubbe på första försöket och även så pass tidigt i min cykel. Tog nu nu ett gravtest som visade detta. Vad tror ni???? Kan jag vara gravid trots att jag fick min mens? 
    Man kan vara gravid trots att man får mens. :) Grattis till ditt plus. 
  • Granen123

Tack snälla för peppen. Ska ta ett nytt test imorgon för att se om det är något starkare. 

Har hittat så lite solskenshistorier om att man är gravid trots mens men det kanske finns där ute, skulle behöva läsa några sådana :?) 

Anonym (A) skrev 2025-08-01 21:15:29 följande:
    Man kan vara gravid trots att man får mens. :) Grattis till ditt plus. 
  • Sollan907
    Anonym (Bonnie) skrev 2025-08-01 21:07:12 följande:
    Beräknad mens på onsdag, inbillar jag mig? Vet att det är tidigt men behöver en gnutta hopp
    Jag ser inget 😕 Men du har också testat väldigt, väldigt tidigt så hopp finns det verkligen fortfarande 🙂
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester