• Granen123

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej, ville bara uppdatera er lite hur det har gått.. jag har haft rosa och bruna flytningar under helgen. Plus lite molande värk vänster sida. Ringde in till gynakuten som bad mig komma in. Gravtestet där kunde också konstatera att jag är eller har varit gravid. Däremot kunde dem inte se något på VUL, kanske kanske att jouren kunde se något litet på vänster äggledare.misstänkt utomkvedshavandeskap men det kan lika gärna vara en väldigt tidigt graviditet. Eller att jag redan har haft ett missfall. Eftersom dem inte kunde hitta eller se något på VUL men gravtesterna är positiva så följs jag nu upp med blodprov för att mäta HCG-nivåerna. Någon annan som varit i denna eller liknande sits? Ska tillbaka på onsdag för nya prover sen får vi se vad läkarna säger. 😢 har helt ställt in mig på ett utomkvedshavandeskap. Men hoppet är väl det sista som överger en och hon sa att det inte var helt kört att det kan vara en lyckad tidig graviditet men att det kan vara för tidigt för att se något? denna potentiella graviditet skulle isåfall vara efter en ägglossning jag hade 9-10 juli Då jag fick positiva äl-tester?. Men tycker ju att dem borde ha kunnat se något isåfall. Fick ju som sagt en mensliknande blödning 25 juli som pågick 4-5 dagar. Testade negativt innan den blödningen och jag slutade testa. En vecka efter det så plussar jag helt plötsligt på gravtesterna. 
  • hemliganatta

Ser tyvärr inget ❤️

Cashmere skrev 2025-08-05 14:40:44 följande:

Vad sägs om detta?? ultratidigt test gjort BIM -6
  • Granen123
    En uppdatering från mig.. Nu ringde läkaren och meddelade att mina prover gått från 209 till 203 på två dygn. Så det är ingen kraftig sänkning som indikerar missfall men inte heller någon naturlig ökning med det dubbla som det borde ha varit. Därav dem starkt misstänker utomkvedshavandeskap. Jag ska tillbaka imorgon kl 10 för ett nytt VUL och då ska de även informera om potentiella behandlingsmetoder. 

Jag känner bara en sån skräck och rädsla. Det var precis det här jag själv misstänkte och var rädd för: är livrädd att bli av med en äggledare. Har redan extremt låg äggreserv. Vill bara inte opereras eller förlora någon del av min kropp. Men är rädd att jag är illa tvungen? ni som gått igenom liknande eller samma sak. Hur gick det sen för er? Jag vill ju bara fortsätta med bebisverkstan men den lär bli pausad på obestämd tid nu 😭😭 någon nämnde något om en facebook grupp för personer som gått igenom X, vet nån vad den heter? Tack för all omtanke från er på forumet ❤️
  • cutepenguin
    Granen123 skrev 2025-08-03 11:28:08 följande:

Mina gravtester tagna den vänstra igår och högra idag. Igår hade jag lite lätta rosa flyttningar och rosa på pappret när jag torkade mig och idag kom det en mörkbrun flyttning och lite rosa så här långt.. jag ställer in mig på ett missfall. Men har aldrig fått ett missfall tidigare så det är svårt att veta vad jag har att förvänta mig närmaste dygnet. 😢

Den stora anledningen till min oro är att jag fick en större blödning förra veckan som jag trodde var mensen, hade negativa gravtester hela veckan fram till blödningen, trodde det var mensen som kom och slutade testa mig. Fick dock till min förvåning positivt grav test nu i fredags som har hållit i sig över helgen men utan signifikant ökning som är synbart med enbart ögonen men inte heller blivit svagare. Fick igår lite rosa flyttningar idag mörkbruna. Men det är till och från, inte konstant, och inte mycket. Det kan upphöra helt för att sen komma lite till. Jag avvaktar under dagen. Tycker mina gravtester borde ge starkare utslag (särskilt rfsu), om jag blev gravid i min juli-cykel med ägglossning 9-10 juli?. Någon som varit med om en liknande historia som denna? Och hur slutade det för er? Förstår att det i mitt fall kan vara allt från missfall till utomkvedshavandeskap till en faktiskt graviditet. Men vet inte vad nästa steg blir mer än att vänta?. Fruktansvärd väntan?. 

Låter liknande min. Jag plussade ganska sent (1 vecka efter BIM, testade dock inte tidigare) och fick Gravid 1-2 (borde stått 2-3). Fortsatte testa och testerna ökade otroooligt sakta. Blödde även lätt runt den här tiden, mest lite rosa och brunt till och från. Tänkte inte mer på det och la ingen stor vikt att testerna inte ökade. Fick till slut 3+ MEN alldeles för sent egentligen. I vecka 10 började jag blöda ordentligt och åkte in. Då mätte fosterstrukturen vecka 5 men läkaren kunde inte säga om det var missfall eller ej. En vecka senare kom allt ut, så det var ett MA. Visste exakt när vi haft sex och när jag plussade så att jag blivit gravid senare än jag trodde var ingen möjlighet. 

Hade missfallet (kroppen skötte det själv om än lite sent..) och fick mens ganska precis en månad senare. Sen hade jag mens 2 gånger till innan jag blev gravid med enäggstvillingar. 

• Granen123

Åh tack så hemskt mycket för att du delar din historia. <3 jag försöker trösta mig med att det här inte var menat att bli. Och den dagen (om) vi plussar igen (drömmer faktiskt om tvillingar) så är det meningen.. att det skulle bli just så här. En tröst att tänka när det känns tungt och mörkt. 

cutepenguin skrev 2025-08-06 16:19:13 följande:

Låter liknande min. Jag plussade ganska sent (1 vecka efter BIM, testade dock inte tidigare) och fick Gravid 1-2 (borde stått 2-3). Fortsatte testa och testerna ökade otroooligt sakta. Blödde även lätt runt den här tiden, mest lite rosa och brunt till och från. Tänkte inte mer på det och la ingen stor vikt att testerna inte ökade. Fick till slut 3+ MEN alldeles för sent egentligen. I vecka 10 började jag blöda ordentligt och åkte in. Då mätte fosterstrukturen vecka 5 men läkaren kunde inte säga om det var missfall eller ej. En vecka senare kom allt ut, så det var ett MA. Visste exakt när vi haft sex och när jag plussade så att jag blivit gravid senare än jag trodde var ingen möjlighet. 

Hade missfallet (kroppen skötte det själv om än lite sent..) och fick mens ganska precis en månad senare. Sen hade jag mens 2 gånger till innan jag blev gravid med enäggstvillingar. 

• Anonym (.)

Ser ut som en markering där strecket ska bli, men skulle tyvärr tolka som negativt 

Bellannn skrev 2025-08-08 09:53:58 följande:

Det är torkstreck va? Glömde bort testet lite😂
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Anonym0908) skrev 2025-08-09 15:04:37 följande:
    Inte är det något?
    Jag ser inget.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester