• Anonym (.)

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Kottens skrev 2025-07-10 12:56:57 följande:
    Du är ju helt underbar Hjärta
    Jag hoppas verkligen det är för tidigt. Inga symptom heller direkt så 😣

❤️ Det kan mycket väl vara för tidigt, en del får svagtsvagt så tidigt men det är lååångt ifrån alla. Håller tummarna för de kommande dagarna och skulle det inte vara denna månaden så kommer ni bli lika lyckliga med en annan månad 🥰

Jag har aldrig haft några symtom innan plus, utan bara fått väldigt lätta som trötthet och aningen ömma bröst framåt v7-8 ☺️ Vårt första barn var det dock så att vi försökte länge med och varje månad så var jag illamående, tyckte saker luktade annorlunda, precis alla symptom. Men en månad så hade jag inga alls att ens obsessa över och vi fick ett plus 🥹 

• Kottens
    Anonym (HannaH) skrev 2025-07-10 19:06:16 följande:

Vet du? Fick också Inte gravid på ÄL+9 sen dagen efter fick jag ett Gravid. Var gravid med tvillingar och det syntes inte ovanligt tidigt ändå. Så hoppet finns absolut!! 

Anonym (.) skrev 2025-07-10 20:05:26 följande:

❤️ Det kan mycket väl vara för tidigt, en del får svagtsvagt så tidigt men det är lååångt ifrån alla. Håller tummarna för de kommande dagarna och skulle det inte vara denna månaden så kommer ni bli lika lyckliga med en annan månad 🥰

Jag har aldrig haft några symtom innan plus, utan bara fått väldigt lätta som trötthet och aningen ömma bröst framåt v7-8 ☺️ Vårt första barn var det dock så att vi försökte länge med och varje månad så var jag illamående, tyckte saker luktade annorlunda, precis alla symptom. Men en månad så hade jag inga alls att ens obsessa över och vi fick ett plus 🥹 

Alltså ni 🙏🏻♥️ 
    håll tummarna, jag uppdaterar er. Hur går det för er? ♥️
  • Lillahusetss

Hej,

vad tror ni om detta? Kvällsurin & rfsu testa ofta, men borde ändå vara omkring bim. Är det ett spökstreck? 

• Lillahusetss

Så här ser morgonens test ut (längst ner) jämfört med igårkväll. Tycker fortfarande att jag ser ett streck. Konstigaste är att jag borde fått mens typ igår men hade en liten blödning onsdag kväll till fredag morgon (nästan inget färskt blod). Fattar ingenting? 

• MinjaoMowgli

Hej! Hade tidigt ägglossning i denna cykel, troligen dag 12 enligt NC. Tog ett tidigt graviditetstest, CB, i morse (första urinen) och det är enligt NC 4 dagar innan beräknad mens.

Först visade sig inget på stickan och efter 5min gav vi upp och var lite ledsna. Men så en kvart efter att jag tog testet kollade jag på stickan igen och då var denna väldigt smala linje där. Har någon annan fått en sån här smal linje förut? Jag har åkt på en ganska så rejäl förkylning så ska bara försöka vila, ta det lugnt och inte hetsa upp mig alltför mycket över graviditetstester. Känner att den här tråden kanske kan hjälpa mig med fina frågor och funderingar kring det tunna strecket som dök upp :)

Testet ska ju avläsas senast 10min efter och jag vet ju ärligt talat inte hur det såg ut då eftersom jag inte kollade igen förrän 15min efter!

Tacksam för att det finns en sån här tråd! 🙏
  • Kottens
    Lillahusetss skrev 2025-07-12 08:21:23 följande:

Så här ser morgonens test ut (längst ner) jämfört med igårkväll. Tycker fortfarande att jag ser ett streck. Konstigaste är att jag borde fått mens typ igår men hade en liten blödning onsdag kväll till fredag morgon (nästan inget färskt blod). Fattar ingenting? 

Vågar minsann säga GRATTIS, för det där är positivt ♥️

• Kottens
    MinjaoMowgli skrev 2025-07-12 10:30:06 följande:

Hej! Hade tidigt ägglossning i denna cykel, troligen dag 12 enligt NC. Tog ett tidigt graviditetstest, CB, i morse (första urinen) och det är enligt NC 4 dagar innan beräknad mens.

Först visade sig inget på stickan och efter 5min gav vi upp och var lite ledsna. Men så en kvart efter att jag tog testet kollade jag på stickan igen och då var denna väldigt smala linje där. Har någon annan fått en sån här smal linje förut? Jag har åkt på en ganska så rejäl förkylning så ska bara försöka vila, ta det lugnt och inte hetsa upp mig alltför mycket över graviditetstester. Känner att den här tråden kanske kan hjälpa mig med fina frågor och funderingar kring det tunna strecket som dök upp :)

Testet ska ju avläsas senast 10min efter och jag vet ju ärligt talat inte hur det såg ut då eftersom jag inte kollade igen förrän 15min efter!

Tacksam för att det finns en sån här tråd! 🙏

Talar av erfarenhet att det smala strecket varit spök för mig. Vanligt på dessa om man kollar efter angiven avläsningstid.
    MEN! Det är fortfarande tidigt för dig så det kan ju ändå vara en graviditet, ta nytt test om en-två dagar 🥰 Håller alla tummar och tår för din skull!! 

Här räknar jag nu bort mig själv, Bim imorgon och ÄL+ 11 och inte ens en tillstymmelse till streck på testet 😭 
    lycka till ni andra! ♥️

• MinjaoMowgli
    Kottens skrev 2025-07-12 10:47:45 följande:

Talar av erfarenhet att det smala strecket varit spök för mig. Vanligt på dessa om man kollar efter angiven avläsningstid.
    MEN! Det är fortfarande tidigt för dig så det kan ju ändå vara en graviditet, ta nytt test om en-två dagar 🥰 Håller alla tummar och tår för din skull!! 

Här räknar jag nu bort mig själv, Bim imorgon och ÄL+ 11 och inte ens en tillstymmelse till streck på testet 😭 
    lycka till ni andra! ♥️

Tack Kottens ❤️ får nog ställa in mig på att det inte är något denna gång. Känns så trist när man tycker att man borde tajmat in det perfekt med ÄL-test osv :( har kämpat på nu bara ett par månader iofs men denna gång känns det som att det borde varit en träff.

Märker ni av något i äggledaren vid ägglossning? Typ av det gör lite ont/molande smärta i ena äggledaren.

• Lillahusetss
    Kottens skrev 2025-07-12 10:44:15 följande:

Vågar minsann säga GRATTIS, för det där är positivt ♥️

Tack! Håller alla tummar!! Blir bara så förvirrad av min blödning men samtidigt ser det ju ut som det blivit starkare. Ska ta ett till test om någon dag ❤️

• Anonym (Försökt i 1 år för barn #2)

K

kom igen nu alla experter!!! Ser ni NÅGOT? Ser det isåfall ut som en klassisk spöklinje?! 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester