• skumbanan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Finns det ngn jag kan mejla min bild till som jag tog imorse..? Jag sitter på mobil.

• LisaW111

Någon mer som vill tro något eller analysera mina test från imorse? Är supertidigt.. bim-6 men i alla fall..  inlägg #52704

Kan det vara något tror ni eller är det på tok för tidigt och bara spökskuggor? 

• sajo0106
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-13 11:59:03 följande:
    det där är jättesvårt att svara på.. några märken jag har testat har jag fått svaga rosa på hela månaden, vare sig det är i närheten av ägglossning eller ej, några visade stegring, dvs de var helt blanka tills det var några dagar kvar och då började det komma rosa som blev mörkare och mörkare.

Jag fick rådet från min läkare att ta ägglossningstester 2-3 ggr /dag för ibland har man bara några timmars stegring och då kan man missa den, men det beror ju lite på var du är i cykeln, om du är på dag 7 är det ju onödigt att köra loss på 3 test om dagen.

Sen ska man inte ta dem före kl 10 på morgonen har jag fått veta också, vet inte riktigt varför men det har något med hormonerna att göra.

Sen kanske du redan vet, men jag lägger in det ändå  Att när du får fullt utslag, dvs positivt (när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket) så innebär det inte att du har ägglossning, utan att ägglossning (troligtvis) inträffar 12-48 timmar (lite beroende på hur känsligt test du har) efter positivt utslag....
    Okej, jag tror att om jag räknat rätt är på dag 10 men det gav bara ett svagt rosa streck och jag trodde jag skulle få ÄL till helgen men det kanske kommer senare då? Ska ta ett test i morgon också och se om det är någon skillnad!

Jag har dem som är från testlagret, är dem känsliga? 
  • Tina S

det ser ut som positiv!!
    jag tog en imorse bim -2 sm var negativ , helt blank så din ser väldig positiv ut för mig.. Grattis!! 

• slemtorsk i din bralla
    sajo0106 skrev 2012-06-13 14:15:13 följande:
    Okej, jag tror att om jag räknat rätt är på dag 10 men det gav bara ett svagt rosa streck och jag trodde jag skulle få ÄL till helgen men det kanske kommer senare då? Ska ta ett test i morgon också och se om det är någon skillnad!

Jag har dem som är från testlagret, är dem känsliga? 
    jag skulle ta ett till i kväll det är fullt troligt att du får ägglossning i helgen för du kan få fullt utslag i morgon kväll eller lördag morgon tex

På Testlagret fick jag rosa streck hela cykeln men det gick rätt fort att slå över om jag minns rätt...
  • sajo0106
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-13 14:32:31 följande:
    jag skulle ta ett till i kväll det är fullt troligt att du får ägglossning i helgen för du kan få fullt utslag i morgon kväll eller lördag morgon tex

På Testlagret fick jag rosa streck hela cykeln men det gick rätt fort att slå över om jag minns rätt...
    Okej, då tar jag ett ikväll och så i morgon för att se om det blir någon ökning... dumma kropp, varför kan man inte få typ blåa fötter eller något extremt tydligt när man har ägglossning så man slipper gissa :P
  • Capiche
    Knastintis skrev 2012-06-12 22:44:55 följande:
    Som ditt m kontrast såg mitt också ut idag. Suuuuper svagt. Jag hade troligen äl 31/5-2/6 svårt å säga
    Har du testat nått mer? 
    Jess86 skrev 2012-06-12 22:45:27 följande:
    Nedräkningen kan börja! Skrattande

Typ ÄL+8 skulle jag säga då? Testa om ett par dagar igen!
    Ja jag får lov och göra det. :) 

• Knastintis

Jag fick en blödning idag eller tidig mens å vart hos gyn nu. Hon såg bara att allt såg bra ut men neg test. Aa r mig att göra nytt test om 10 dagar om jag fortf mår såhär .. För mig verkar det konstigt

• Tusse Misse

Nu kommer en vecka med galet testande som vanligt varje månad. Dessa är de två första. Ser ni något? Jag kan skönja nåt men svårt att få  på bild.
  • LnH
    Niicesara skrev 2012-06-13 13:32:41 följande:
    Konstig fråga kanske men mitt SF mått ligger ju på 23 cm i vecka 22 (21+4) men livmodern når "bara" upp till navlen.
    Enligt alla sidor jag läser så borde livmodern vara 2 cm ovanför navlen nu... Kan det helt enkelt vara så att min navel sitter högt upp samt att jag är lång och kraftig? :)
    min livmoder var "för stor" enligt de kurvorna men jag har jätte kort överkropp och är kort och var smal. Så de är ett medel bara. Precis som en vikt och längdkurva för barn, vissa ligger över och vissa ligger under och vissa ligger precis vid medel. Inget att bry sig om såvida inte din BM säger att det inte ser bra ut!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester