• Knasten83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Alla får ju ha sin åsikt. Men många av oss har hängt ihop länge och sett varandras test månad efter månad, ibland vill man se om nån annan märker skillnad från tidigare månader. Sen har jag väldigt svårt att förstå varför många av er som tycker det är så överdrivet och mesigt i tråden alltid återkommer? Onödigt att plåga sig själv tycker jag!

• ZooZoo

Oj, ja då är det lite knepigare. Brukar du ha väldigt långa cykler? Om inte så kanske ett besök hos doktorn skulle kunna reda ut frågetecknen. Jag tänkte då på ett blodprov där man mäter hormonet. Då kan man få svart på vitt om man är gravid eller inte. Förhoppningsvis så kan de se en ökning om du kan få komma på ett återbesök.

alexander2011 skrev 2012-06-17 17:46:09 följande:
    jag ahr redan gått över bim. vet inte hur lång cykel jag ahr eftersom mensen är oregelbunden :S hade mens sist 5:e maj. är på dag 42 idag
  • alexander2011
    Knasten83 skrev 2012-06-17 17:51:43 följande:
    Alla får ju ha sin åsikt. Men många av oss har hängt ihop länge och sett varandras test månad efter månad, ibland vill man se om nån annan märker skillnad från tidigare månader. Sen har jag väldigt svårt att förstå varför många av er som tycker det är så överdrivet och mesigt i tråden alltid återkommer? Onödigt att plåga sig själv tycker jag!
    Hur menar du nu :(

knasen har du testat mer? förstår verkligen inte att ditt senaste test var negativt :S det kan inte vara negativt. det såg ju positivt ut igår på 2 tester!!! 
  • alexander2011
    Inelg skrev 2012-06-17 17:50:54 följande:
    Vilka ska jag jämföra?

ska se om jag kan hitta korten :S vänta lite
  • Jennie83
    bewe skrev 2012-06-17 17:43:30 följande:
    När plussade du? Stegrades det inte på Testlagret?
    jag plussade på äl +11 sen kväll

jag tror ej ja kollade nå mer efter äl +7   efterde hade visat nada de test ja tog efter. minns ite riktigt =P
  • Knasten83

Alex: nån skrev att hon/han inte såg på eftermiddagens tester och tyckte tråden hade blivit överdriven, förstår inte varför dem läser då?

Jag fattar inte heller alex, så tydliga har jag aldrig fått! :( hoppas det ändras tillbaka snart..

• Niicesara

Tycker att Ni som får svaga streck på testlagret ska kontakta dom om det skulle visa sig att Ni inte är gravida. Dom måste ju kolla testerna och se så att dom inte reagerar på något annat hormon i kroppen än HCG.
    Kan Ni inte prova med andra tester än testlagrets?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester