• Österdahl90

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Tog ett test imorse på morgonurinen och detta visades..kanske är ern liten därinne!? 

• Trixxy
    Trixxy skrev 2012-07-27 08:15:43 följande:
    Ok undrade bara varför det så tydligt visar 2 streck efter 40 minuter om det nu är negativt

Ett test SKA inte visa positivt efter tiden om det inte är positivt
  • lilaemma
    Trixxy skrev 2012-07-27 08:43:36 följande:
    Ett test SKA inte visa positivt efter tiden om det inte är positivt
    Nej, men de KAN göra det. Det är inte nått fel på ett sånt test. Efter tiden kan alla test visa falska plus. Det är därför det finns en "maxgräns". Tyvärr.
  • Loppan8604
    Österdahl90 skrev 2012-07-27 08:37:12 följande:
    Tog ett test imorse på morgonurinen och detta visades..kanske är ern liten därinne!? 

Grattis!
  • Miamej

Tack för svaren imorse. Fick starkt positivt på även RFSU. Jag som trodde att detta inte kunde hända. Chockad.

• Trixxy
    lilaemma skrev 2012-07-27 08:50:49 följande:
    Nej, men de KAN göra det. Det är inte nått fel på ett sånt test. Efter tiden kan alla test visa falska plus. Det är därför det finns en "maxgräns". Tyvärr.

Ok typiskt

Har aldrig fått så på ett test innan.och jag har ändå testat i 8 månader nu och förbrukat ett antal test....jaja så är det
  • FraYo

Trixxy: ja alltså. Jag vet inte varför de visar men jag vet att man inte "ska" kolla senare.
    Hade jag varit du så hade ja tagit ett nytt/annat märke :)

• Österdahl90

Tack alla :) Kommer fortsätta testa tills de blir riktigt starkt ;) känns helt sjukt att vår lilla bebis ska bli storasyster! haha

• lilaemma
    Trixxy skrev 2012-07-27 09:00:25 följande:
    Ok typiskt
    Har aldrig fått så på ett test innan.och jag har ändå testat i 8 månader nu och förbrukat ett antal test....jaja så är det
    Nej, alla test blir inte så, men det händer. Därför är det en maxtidsgräns. Det kan ju fortfarande vara så att det är för att det var ett sträck där inom tiden som syntes bättre efteråt, men eftersom man inte kan veta så är det ju tyvärr bara att avvakta och se...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester