• Trixxy

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

lilaemma skrev 2012-07-27 15:13:31 följande:
    sessan1992 och trixxy: Tråkigt med era negativa CB-digitala, hoppas de har fel och att det bara är för tidigt att testa...

Hittade den här, ifall ni är intresserade av att bidra till statistiken:

www.familjeliv.se/Forum-4-337/m65943598.html

Tja är på bim idag och det var 14 dagar sen vi hade sex så är säker på att jag inte är gravid.fick en brun prick i trosskyddet förrut.mensen har inte kommit igång ännu men den är på g,så vi går in på det 9:e försöket...
  • Aint Your Fairytale
    Knasten83 skrev 2012-07-27 20:20:15 följande:
    Aintyourfarytale: det talar ju för grav. Använder du preventivmedel? Inte för att det har med saken att göra.. Men..

Tycker såklart du ska testa igen om ett par dar. Ta digitalt och få ett klart svar.

Ja man tycker ju det... Nej, jag använder inget preventimedel alls.

Japp, jag får testa igen om några dagar.
    ~ Alice 5/2-2011 ~
  • Aint Your Fairytale
    telgebo skrev 2012-07-27 20:21:12 följande:
    Mycket skumt, har vart med om detta måååånga ggr själv och diskuterade detta i en tråd på FL som ff är sktiv, fick då reda på att man tydligen hur osannolikt det än låter att vissa människor kan ha en liten mängd HCG i kroppen fast man inte är gravid. Hel skumt är det.

När hade du SM?

Jag undrar om jag inte hört om det också, men det verkar ju jätteskumt tycker jag...

Senaste mensen var den 14/6, så alltså drygt 6 v sedan. Jag får bara avvakta och se om mensen kommer. Den har senaste gångerna kommit efter 7v och sist 7,5v.

Den har blivit ännu mera oregelbunden och ofta längre efter min graviditet med dottern, men det är inget jag lider av, hehe. Tungan ute
    ~ Alice 5/2-2011 ~
  • lilaemma
    Aint Your Fairytale skrev 2012-07-27 20:06:29 följande:
    Behöver lite hjälp från er kunniga (även om jag är ganska kunnig själv, hehe)... Glad

Jag och gubben försöker INTE bli gravida, men i måndags och tisdags tog jag totalt 3st graviditetstester av 2st olika sorter och alla fick ett svagt svagt teststreck (strecken syns även på foto och de är hela, rosa-aktiga och lika breda som kontrollstrecket). Det var 2st stickor och en stav. Men idag när jag tog 2st tester verkar de inte visa något, eller iaf inte mycket alls isåfall... Förvånad

Någon som vet varför? Om jag inte skulle vara gravid så borde jag väl inte få så många som 3st spökstreck... Jag har sista dagarna haft GRYMT ÖMMA bröst och mensvärk till och från en tid.

Jag vet inte när mensen ska komma då jag oftast går mellan 5,5 och 7 veckor. Jag har gått 6v och 1 dag sedan förra mensen...

Jag tycker ju att om jag skulle vara gravid och ha mf på gång så borde jag ju börja blöda.

Om någon klok människa vet så får ni mer gärna berätta vad som kanske sker! Drömmer

Jag tänkte för övrigt testa igen om några dagar och se ifall det blir utslag då eller om det blir blankt igen!
    För att vara glädjedödare: Testen kan bli helt negativa ett bra tag innan blödningen kommer lika gärna som att man kan blöda först och fortsätta ha en stegring ett tag till innan det vänder...

Hoppas dock att det inte är så för dig.
  • Lizz89
    Knasten83 skrev 2012-07-27 20:21:32 följande:
    Nån som vill ha sina foto trixade får gärna maila dem så mailar jag tillbaka.

[email protected]
    du får gärna trixa mina bilder som jag la upp idag =)
  • alexander2011

ifall ni undrade . har inte avrit inne på ett par dagar men mensen kom på dagen igår :) är bara så glad att den kom så gott som regelbundet denna gången 1 dag sen bara !!!!!
    nya tag denna gången. försök 10!!! 
    nu jävlar ska vi lyckas!!!  

• telgebo
    Aint Your Fairytale skrev 2012-07-27 20:27:44 följande:
    Jag undrar om jag inte hört om det också, men det verkar ju jätteskumt tycker jag...

Senaste mensen var den 14/6, så alltså drygt 6 v sedan. Jag får bara avvakta och se om mensen kommer. Den har senaste gångerna kommit efter 7v och sist 7,5v.

Den har blivit ännu mera oregelbunden och ofta längre efter min graviditet med dottern, men det är inget jag lider av, hehe. Tungan ute
    Jo detta med lågt HCG i kroppen diskuterade vi som tempar, det var våren 2010 då jag hade 6 pos cykler med pos test som var falska, läkarna hade huvudbry vad sjutton det kunde bero på och jag vet fortfarande inte förutom den diskussion vi hade då i tråden att det kan bero på det då.

Du har inte slutat amma nyss? Eller nyss fått tillbaks din mens efter din dotter föddes?
    Jag tycker det är jätteskumt faktiskt att du testar pos och negativt om vartannat. Du får testa igen om några dagar eller kontakta gyn kanske. Jäkligt frustrerande att inte veta ju så jag förstår dig.
    Du tempar inte?
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester