• telgebo

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hoppas 2013 skrev 2012-07-28 21:25:30 följande:
    Niicesara: Läste ett av dina inlägg och självklart är det ju ERAT val, vad NI gör, med ERAT barn. Men det där med samsovning. Visst, det är supermysigt - MEN det ökar dessutom risken för PSD! Så mitt råd är att låta bebisen sova i sin spjälsäng. :)
    På vilket sätt ökar det risken?
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Hoppas 2013

"Samsovning är ytterligare en riskfaktor som har uppmärksammas. Med samsovning menas att barnet delar säng med en eller båda sina föräldrar. Speciellt samsovning under barnets första två till tre månader är en riskfaktor för plötslig spädbarnsdöd. Mekanismen för samsovning är inte klarlagd, förklaringar kan vara att det lilla barnet hamnar under kuddar, täcken eller i kläm under föräldrarna. Barnet kan också hamna på mage på ett alltför mjukt underlag, en annan teori är att barnet blir överhettat."

• Meja2011
    Hoppas 2013 skrev 2012-07-28 21:49:30 följande:
    "Samsovning är ytterligare en riskfaktor som har uppmärksammas. Med samsovning menas att barnet delar säng med en eller båda sina föräldrar. Speciellt samsovning under barnets första två till tre månader är en riskfaktor för plötslig spädbarnsdöd. Mekanismen för samsovning är inte klarlagd, förklaringar kan vara att det lilla barnet hamnar under kuddar, täcken eller i kläm under föräldrarna. Barnet kan också hamna på mage på ett alltför mjukt underlag, en annan teori är att barnet blir överhettat."
    Och vart har du hittat detta?
    Meja 11-11-23
  • HejAlice

Det finns ju en slags säng till spädbarn som man sätter fast på sin egen säng. Så är det igen kant imellan men man kan heller inte lägga sig på barnet.

• telgebo
    Hoppas 2013 skrev 2012-07-28 21:49:30 följande:
    Vad är det här för bullshit?
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • sessan1992

Har tidigare skrivit ite i tråden angående mina graviditetstest, gjorde iallafall ett digitalt test nu ikväll som skulle visa plus eller minus i displayen. De visade minus men jag blev så fundersam att jag bröt upp testet och då ser jag detta !! kan den digitala displayen visat fel ? Eller ska jag inte lite på denna stickan ?

• HejAlice

Men telgebo, det är väl ganska självklart egentligen? Det är väl jätte lätt hänt att man lägger sig på barnet eller att barnet kvävs under ett tjockt duntäcke? Skulle aldrig våga ha mitt lilla spädbarn i sängen. En annan orsak till det är att min sambo rycker väldigt mycket innan han somnar och har ibland smällt till mig eller sparkat till en av hundarna som legat vid fötterna, så det bil man ju inte händer ett litet barn.

• Kevin Molly

Hoppas2013 har du några barn? Jag har samsovit med 3 av fyra barn. Dvs de som jag har ammat. Bebisen har sovit på min arm och jag har vaknat vid minsta lilla rörelse han el hon gjort. När man går upp för fjärde/femte gången för att amma och man somnar sittandes i soffan med huvudet hängandes och vaknar av ett rycks för du tappar styrseln i armarna. Då är det en befrielse att kunna ligga ner och amma. Allt sånt som du läser kommer att gå i vågor. Fick mitt första för snart åtta år sedan och mitt fjärde för 14 månader sedan och det har ändrats fram och tillbaka mellan att ha napp å inte, sova på mage till på rygg till på sidan, samsova och inte.

• Alvii

Vill ni höra något läskigt då? Jag sov på MAGE som bebis

:O

• Wictooria

Ja jag har också sovit med mina små barn i min säng :) sedan dagen dom föddes. Dom lever och andas.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester