• Meja2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Har med samsovit och hon lever:) nu är det visst på tapeten att samsova igen. Hittar efter en snabb googling forskningar där man rekommenderar SÄKER samsovning!

• Gummsan

Mina barn har med sovit på mage och somnat hos oss när jag nattammade. Mina är födda 04, 08, 09

• sweasmamma

det handlar snarare om vad dom rek ! dom rek ju att bebisen ska sova själv! min dotter sov hos mig ...inget hände med henne men det är nog en statistik om psd osv ...

• Fridhaa
    Alvii skrev 2012-07-28 22:52:17 följande:
    Vill ni höra något läskigt då? Jag sov på MAGE som bebis :O

Jag sov också på mage som bebis liksom mina 2 andra syskon
  • telgebo
    sessan1992 skrev 2012-07-28 22:14:33 följande:
    Har tidigare skrivit ite i tråden angående mina graviditetstest, gjorde iallafall ett digitalt test nu ikväll som skulle visa plus eller minus i displayen. De visade minus men jag blev så fundersam att jag bröt upp testet och då ser jag detta !! kan den digitala displayen visat fel ? Eller ska jag inte lite på denna stickan ?

Testremsan på digitala har ingen som helst betydelse.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • sessan1992

Har läst massa nu , och jag har förstått att strecket till vänster mäter hcg i kroppen :) 

• telgebo
    HejAlice skrev 2012-07-28 22:32:26 följande:
    Men telgebo, det är väl ganska självklart egentligen? Det är väl jätte lätt hänt att man lägger sig på barnet eller att barnet kvävs under ett tjockt duntäcke? Skulle aldrig våga ha mitt lilla spädbarn i sängen. En annan orsak till det är att min sambo rycker väldigt mycket innan han somnar och har ibland smällt till mig eller sparkat till en av hundarna som legat vid fötterna, så det bil man ju inte händer ett litet barn.
    Okej rycker inte själv, har mitt barn på en liten sep plats i sängen utan täcke utan bara filt över, hon ligger liksom som i ett litet bo ovanför mig så att få täcket över sig är ingen risk och inte kudde heller.
    Hon har napp på natten det har jag hört minskar risken för PSD, nu är hon 9,5 månader.
  • telgebo
    Alvii skrev 2012-07-28 22:52:17 följande:
    Vill ni höra något läskigt då? Jag sov på MAGE som bebis

:O
    Garanterat jag med och min trea också född 08 för att min familj skulle överleva för det var enda ställningen hon sov i annars skrek hon nonstop från 20.00-05.00 varje dag.
  • telgebo

Sessan: man ska inte behöva bryta upp ett test som du pröjsat 120 spänn för för att få svar på om du är gravid, det begriper du väl?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester