• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Adidas16

Jo men jag har under dessa 2-3 år jobbat så mycket jag kunnat bredvid mina studier och alltid heltid över somrarna. Så jag kan väl inte kräva semester när jag är deras "sommarjobbare". Men som min chef har sagt att han ska skriva kontrakt till sista aug och jag börjar det nya jobbet dagen efter ska det alltså inte strula? Jag är bara i vecka 8 så har inte läst på det där. Men bara för jag har bara pluggat så tråkigt att få lägsta nivå bara för jag inte gjorde rätt dessa två veckor.

• Meja JP
    Adidas16 skrev 2012-08-10 20:47:18 följande:
    Jag vet att många läser denna tråd och skulle verkligen behöva era kunskaper och erfarenheter av mammapenning. Jag har studerat 3,5 år (tidigare jobbat småjobb ett halvår mellan gymnasiet och högskola). I juni blev jag klar med studierna, har jobbat hela studietiden på samma företag och även i stort sett heltid sen maj till idag. För nu ska vi utomlands i två veckor och sen direkt när jag kommer hem börjar jag mitt nya jobb som jag är utbildad för. Då är min fråga hur funkar det med detta gladd i två veckor måste jag anmäla mig hos arbetsförmedlingen för att rädda mammapenningen eller hur funkar det?? Min chef lovade mig skriva ett kontrakt för hela aug men att jag inget jobbar sista två veckorna men så jag fortfarande är anställd där. Men hjälper de? Snälla hjälp detta måste jag fixat innan klockan tre på måndag för då går planet!

Är du ff anställd de ttvå veckor du är borta?
  • Meja JP

Ok du har varit vikarie.är det mellan studier och fast jobb så får du nog anmäla dig.annars kann du noööas.

• Adidas16

ff anställd?
    Jag är anställd de två veckorna på det företaget jag har varit i över två år, så han skriver ett kontrakt för hela aug men jag jobbar bara 1-10 aug.
    Dock jobbat olika varje månad dessa år förutom somrarna då heltid. Men inte varit ledig på 3,5 år då jag jobbat varje dag jag är ledig så kände jag för 2 veckor utomlands nu innan jag börjar det nya jobbet på den provanställningen. Dock samma månad som intervjun fick jag reda på att jag är gravid. Så börja tänka på dessa två veckor vilka konsekvenser detta kan bli? För läst att man måste skriva in sig på arbetsförmedlingen? men då pratade jag med chefen att jag kanske slipper de om han skriver kontakt för hela aug men jobbar inte. Tänkte om det räckte?

• isflikkan1
    Helenmedh skrev 2012-08-10 21:01:58 följande:
    Isflikkan: en sida bak tror jag :)

Jamen, det understa på sista bilden tycker jag ser starkare ut :) Det e helt klart ngt där :) Hur länge till BIM el hur många dagar efter ÄL?
  • Knasten83

Men meja, jag är på äl+4!! Haha! Går icke!

Hur mår du? Fått mens?

Capiche: klart du kan! Du har ju hållt dej länge! ;)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester