• Kickioh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Knasten83 skrev 2011-12-02 12:45:32 följande:
    Kickioh: nu såg jag det mkt tydligare!! Häftigt! Dessutom din första, lovely! Minns känslan som igår, snart två år sen mitt första och enda riktiga plus!!! Grattis! :)
    Tack Knasten! :D Jag har fortfarande inte riktigt insett det, men ska ta ett digitalt imorgon eller på söndag så då lär det väl slå mig att det är på riktigt :) Hoppas jag i alla fall!
  • FruUtanBarn
    Den lilla M skrev 2011-12-02 15:40:06 följande:
    När var din senaste blöding? Man behöver inte alls ha två lika starka streck på graviditetstesten för att dem ska vara positiva. Det gäller bara ÄL-test. Gjorde hon inget vul på dig eller mäte ditt hcg??

Jag hade BIM den 19/11. BM räknade ut att jag var i v. 5 + några dagar.
    Hon ett gravtest men inget vul.

• konkelbär

Nu hoppar jag in här... Testade mig nyss och när testen sög upp urinet så började det synas ett suddigt plus, som sedan försvann :S Nu syns det KANSKE ett plus igen (tio min senare)...

Någon som varit med om detta? Är ett clear blue..

• FruUtanBarn
    AnnaSv skrev 2011-12-02 15:40:19 följande:
    Fru utan barn: det var konstigt!! När testade du positivt hemma??
    Senart igår... men fattar inte om jag har tänkt helt fel eller... jag har två streck på stickan, men dom är inte lika tydliga. Trodde att det är positivt ändå! Känner mig helt förvirrad!
  • FruUtanBarn
    Radioactiive skrev 2011-12-02 15:38:38 följande:
    Min bm sa att ett svagt pos hos bm betyder att man är gravid.
    Det har jag också trott. Jag fick med mig ett nytt test hem som jag ska använda imorgon.
    Om det inte visar två starka streck sa BM att jag ska vänta in blödningen.. =(
  • JennyOhlsson
    FruUtanBarn skrev 2011-12-02 15:45:16 följande:
    Senart igår... men fattar inte om jag har tänkt helt fel eller... jag har två streck på stickan, men dom är inte lika tydliga. Trodde att det är positivt ändå! Känner mig helt förvirrad!
    klart du är med barn...

hade det varit så som din BM sa att det är neg om inte strecken är lika starka så hade jag inte haft 3 barn nu
  • Radioactiive
    FruUtanBarn skrev 2011-12-02 15:46:25 följande:
    Det har jag också trott. Jag fick med mig ett nytt test hem som jag ska använda imorgon.
    Men så kan hon väl inte säga? Att du måste ha 2 starka streck? har du tagit ett digitalt?
  • popcornplaya
    Hon verkar ju lite knäpp ärligt talat, har aldrig hört talas om nått gravtest där båda strecken måste vara lika starka för att det ska vara graviditet.
    Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • slemtorsk i din bralla

Fruutanbarn..ta ett digitalt....jag är övertygad om att det kommer stå att du är gravid om du har två tydliga streck på andra tester, även om det ena strecket är svagare..sen går du till barnmorskan och visar upp testet och ta även med instruktioner till rfsus tester vilket brukar motsvara dem som de använder på mottagningen,där står det att två streck alltid är positivt oavsett styrka.

Tycker den barnmorskan verkar lite konstig. på min klinik har vi datatester, jag kissar i burk, däri doppas en sticka som sätts in i en maskin och ut kommer ett kvitto som säger gravid eller icke gravid Praktiskt och går inte att missförstås

• Den lilla M
    vad är det för konstig BM du har varit till?? Är hon gammal?? Så kan hon ju inte säga utan att kolla ditt HCG värde med två dagar i mellan. Ta ett CB digital med veckoindikator i morgon så får du se vad det säger. Om du är 5+1 borde det säga 3+ eller 2-3. Kan bero lite på dina hormon värden
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester