• Den lilla M

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

ja det verkar vara en dum tant som inte har fått k*k på länge o pga det har hon blivit riktigt bitter å elak.. tycker du ska söka upp en annan BM. Nu vet jag ju inte vart du bort men i dem flesta städer finns det fler än ett gyn ställe. Lycka till och grattis!!

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • FruUtanBarn

Åh va härligt! Tack så mycket alla! :D
    Det är lite starkare idag än igår och i förrgår.
    Hoppas jag får prata med någon annan nästa gång.
    Har telefontid på måndag.

Ska försöka släppa oron nu.

• Helenmedh

FruUtanBarn: Nu kommer du inte vara fru utan barn så länge till! det där är ju superpositivt! Grattis Hjärta

Själv blir man galen.. Bim+8.. INgen mens än! Alltså börjar fundera på att begå självmord, typ hänga mig i duschslangen eller liknande -.-

• lilaemma
    FruUtanBarn skrev 2011-12-02 16:25:35 följande:
    Åh va härligt! Tack så mycket alla! :D
    Det är lite starkare idag än igår och i förrgår.
    Hoppas jag får prata med någon annan nästa gång.
    Har telefontid på måndag.

Ska försöka släppa oron nu.
    Möjligtvis har du haft lite senare äl än vad barnmorskan utgick ifrån, men testet är definitivt positivt. Grattis.
  • kanske 4a
    Cookie10 skrev 2011-12-02 13:14:21 följande:
    Hej tjejer,
    Jag har nu fått svar på mitt hcg prov från imorse. Nivån hade sjunkigt, men onormalt lite. De misstänker ett x. Ska tillbaka på mån för undersökning och nytt prov :(
    Ville bara säga lycka till till er!
    Jag kommer nog hålla mig ifrån fl ett tag nu..
    Tråkigt att höra, jag har själv haft två utomkveds :( Här är länken till en jättebra tråd för oss som haft X.

www.familjeliv.se/Forum-7-311/m50275883.html

kraaaaaaam!  
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • FruUtanBarn

Hon baserade det på att strecken inte var lika starka... Alltså att kontrollstrecket var starkare!

Men nu har jag hittat instruktioner och hon har fel! Finns det 2 streck så är det positivt!
    Åhhh, hur kan man bara slänga ur sig att en person har fått missfall utan belägg!
    Skoja inte att hon ska få höra mitt vrede på måndag (har telefontid med henne då)!

Men nu ska jag fira! Jag ska ha barn :D !!

Och vi ska byta BM!

• Ljushuvudet
    FruUtanBarn skrev 2011-12-02 17:32:52 följande:
    Hon baserade det på att strecken inte var lika starka... Alltså att kontrollstrecket var starkare!

Men nu har jag hittat instruktioner och hon har fel! Finns det 2 streck så är det positivt!
    Åhhh, hur kan man bara slänga ur sig att en person har fått missfall utan belägg!
    Skoja inte att hon ska få höra mitt vrede på måndag (har telefontid med henne då)!

Och vi ska byta BM!
    Fy fasiken vilken kärring du haft till BM. Det är ju sorgligt att vi på FL vet mer om hur testerna kan se ut för att peka på att man är graviditet. Skäll ut henne och förklara att hon har fel. Undrar hur många andra hon haft som patienter och avfärdat som hon gjorde med dig?! Tänk på det när du pratar med henne att nu kanske du iaf hindrar henne att göra nästa stackars patient ledsen.

Stort grattis till bebisen!
  • Kickioh
    FruUtanBarn skrev 2011-12-02 17:32:52 följande:

Och vi ska byta BM!
    GRATTIS!!! Klart du är Gravid :D
    Och ni gör heeelt rätt i att byta bm!
  • My Guiding Light

Tyckte allt att jag skymtade något på testet imorse (pos ältest 17-18nov, BIM idag eller imorgon) men tji fick jag när det först kom lite mensvärk och sen ljusbruna flytningar.... Man får väl trösta sig med att kroppen fungerar efter missfallet och snabbt verkar ha kommit in i rytmen igen (fick ÄL bara 3 dagar efter att hcg sjönk under 2) nu är det bara att invänta själva Mendez och sikta på nästa ÄL

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester