• Radioactiive

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Ja eller hur hon verkar knäpp ring till en annan bm? eller till kk eller gyn för ett vul
    Kan du inte lägga upp en bild på testet?

• godonlyknows
    FruUtanBarn skrev 2011-12-02 15:46:25 följande:
    Det har jag också trott. Jag fick med mig ett nytt test hem som jag ska använda imorgon.
    Om det inte visar två starka streck sa BM att jag ska vänta in blödningen.. =(
    Det är inte så att hon missförstått dig totalt och trodde att du hade två STARKA streck hemma och sedan nu hos henne svagare? Så att hon menar att HCG:t inte har ökat utan istället sänkts eller liknande?
    Nu vet jag inte om det gör det om man får missfall, men låter ju logiskt.

Tycker dock hon borde varit tydligare då?!? 
  • FruUtanBarn

Ush, blir så ledsen... =( Jag tog ett digitalt test i förrgår vilket visade GRAVID.
    Det som gör mig så upprörd är att BM säger att jag har fått missfall.. men vad 
    bygger hon det på igentligen? Har inte haft någon blödning eller smärtor.
    Tack snälla för era svar! Känns lite lättare nu. Men om man inte kan lita på
    BM, vem kan man då lita på??? 

• Radioactiive

Ring gyn och få en tid för ett vul så får du de hela uppklarat. låter ju konstigt om du skulle ftt missfall när du inte haft smärta eller blött?

• slemtorsk i din bralla
    FruUtanBarn skrev 2011-12-02 15:55:20 följande:
    Ush, blir så ledsen... =( Jag tog ett digitalt test i förrgår vilket visade GRAVID.
    Det som gör mig så upprörd är att BM säger att jag har fått missfall.. men vad 
    bygger hon det på igentligen? Har inte haft någon blödning eller smärtor.
    Tack snälla för era svar! Känns lite lättare nu. Men om man inte kan lita på
    BM, vem kan man då lita på??? 
    jag tror bara det var en surkärring med en dålig dag

Ring ner igen... hann du berätta att du hade testat positivt med flera olika typer av tester?

Be att få träffa en annan barnmorska eller säg i från att de får ta ett hcg-test via blodet.
    Kram och grattis
  • JennyOhlsson
    FruUtanBarn skrev 2011-12-02 16:03:54 följande:

Det här tog jag idag kl 13.00.
    Hoppas verkligen att allt är som det ska.
    Dumma tant!
    Säger bara GRATTIS!!!!!!
  • slemtorsk i din bralla
    FruUtanBarn skrev 2011-12-02 16:03:54 följande:

Det här tog jag idag kl 13.00.
    Hoppas verkligen att allt är som det ska.
    Dumma tant!
    Gumman.. du ÄR gravid.... inga tvivel om det!!!!!!!!!!

På måndag ringer du ner och talar med mottagningen, det måste finnas fler barnmorskor att fråga, alternativt, lägg ut någon hundring på att gå till vårdcentralen till en distriktssköterska. Förklara vad som har hänt så tar de säkert emot dig. Min kusin var med om liknande för många år sedan och barnmorskan ville inte ens ta test på henne då hon var ganska ung och dessutom hade haft problem med cystor och egentligen inte skulle kunna bli gravid.. då gick hon till distriktsköterskan, förklarade och hon tog ett test som mycket riktigt visade solklart gravid...(ps hon har tre barn i dag )

Tanten var dum helt klart.. Ha nu en jättetrevlig helg och ta hand om dig o magen
  • AnnaSv

Fruutanbarn: det är ju helt klart positivt!! Är det starkare eller svagare än tidigare test??

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester