• Radioactiive

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Slemmis: okey då hänger ja med :) ska bli spännande att följa dig :)

• Radioactiive
    fattar de inte!!!!
    Bim +5 idag och ingen mens i sikte  inget plus med de digitala????
    Ja blir änna tokig, visserligen kan man plussa även sent me de digitala å med vanliga test men
    om de skulle vart mens så är min mens som en klocka, detta är inte särskilt vanligt!
  • slemtorsk i din bralla
    Radioactiive skrev 2011-12-06 06:56:45 följande:
    fattar de inte!!!!
    Bim +5 idag och ingen mens i sikte  inget plus med de digitala????
    Ja blir änna tokig, visserligen kan man plussa även sent me de digitala å med vanliga test men
    om de skulle vart mens så är min mens som en klocka, detta är inte särskilt vanligt!
    Är du helt säker på när du hade din ägglossning då?? För den kan ju ha varit senare än normalt, vilket skulle förklara både sen mens och ett ev sent positivt resultat.

Sen är det ganska vanligt att man hoppar över en mens då och då faktiskt, det är inte alltid man ägglossar (även om ägglossningstesterna ger utslag att man gör det så ger dem ju bara utslag på hormonet som triggar lossningen, inte att ägget faktiskt lossat) och då kan mensen utebli helt och bara hoppa över en månad. Har hänt mig EN gång i livet och då var jag 12-13 år men jag vet att det förekommer, oftare hos en del, hos andra någon gång i livet bara.
  • sweasmamma

Jaha.. bim-3,äl+11 och tvärnegGråter usch känns som det skulle visat nåt om jag vatt gravid!!

känner mig ju inte gravid heller och har inga symtom men jag hoppades såååå Rynkar på näsan 

• slemtorsk i din bralla
    7feb skrev 2011-12-06 08:12:20 följande:
    Slemtorsk jag plussade på RD 5, så även det går.
    jamen se på tusan..alla jag har pratat med har varit MER än övertygade att tidigare än RD8 är praktiskt och biologiskt taget omöjligt

Men det måste ju bero på hur stort hormonpåslag man har.. nu har jag ju två-dagars embryon som tydligen tar mer tid på sig än blastocyster att boa in sig i livmodern men jag fick en länk i går som visar dag för dag vad som händer i kroppen efter ett IVF och på just dag fem är det "normalt" att embryot fäster ......och får man då ett större hormonpåslag så borde man kunna testa positivt- om än svagt- redan då....Så länge man vet med säkerhet att sprutan har försvunnit så.....
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-12-06 08:14:43 följande:
    Jaha.. bim-3,äl+11 och tvärnegGråter usch känns som det skulle visat nåt om jag vatt gravid!!

känner mig ju inte gravid heller och har inga symtom men jag hoppades såååå Rynkar på näsan 
    men sluta deppa.. det är inte kört. De allra flesta (trots statistiken här inne) har inga symptom ALLS förrän vecka 5-6, de allra flesta testar inte positivt förrän BIM är passerat.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester